TyraTok

Livet är ett äventyr!

Skrämd!

Publicerad 2007-12-18 00:31:42 i Allmänt,

OJ!
Klockan är över tolvslaget, spöktimmen har inträtt och här sitter den osaliga anden och plitar.

Nja, osalig ande är jag väl ännu inte, den värsta ryggpinan har släppt, jag är inte trött och slapp jobba idag!
Dagen började ju med babysimsmöte och fortsatte med kassamöte, där vi fick jultallrik.
Blomchefen ringde på vägen in och sa att jag nog kunde slippa köra idag och det var skönt, så jag åkte hem och tog ut Tequila på promenad i vintersolen.

Då ringde mobilen och en uppgiven norrman sa att den lilla hunden varit ute i 1 1/5 timme utan att komma tillbaks... inte bra! Hon har varit borta rätt länge förr men inte så här...
Hastade hem, slängde på  kaffe, packade lite korv och for upp till deras jaktmark. Kollade noga efter vägen så hon inte skulle springa där någonstans och irra.Tequila for iväg och jag lunkade efter... kändes inte kul för jag anade att han var jätteledsen. Det är lite kallt för en hund att försvinna och bli borta alltför länge.

Det hördes på långt håll hur han ropade efter Smilla... usch... oron tragglade runt i magen... skulle vi få sitta ute under natten och vänta... sabla hund. Två timmar hade hon varit borta nu. Trafik, vargar, lodjur... det finns många faror för en jakthund.
Mannen var helt nere... snyftade till och det skar i hjärtat. Det här är hans lilla älskling! Vi stod där och diskuterade ett tag, Tequila larvade runt, hon gillar inte att söka ut.
Så vrålade han till rejält, det bara ekade i skogen och ser man på... där kom hon med öronen fladdrande mellan träden. Lyckan var TOTAL!  Hon var kall efter två timmars äventyr men annars helt OK.
Matsäcken gick åt till hundarna och vi pallrade oss tillbaks till bilarna, vilken lättnad!
image42

Nu sover den lilla Smilla och hon får inte gå ut mer och leka före jul! Och definitivt inte förrän pejlen har kommit.
Själv har jag knådat fler hjärtan och donat lite. Städningen hann jag inte med men det går fler tåg före jul.
Nu ska jag natta mej tillsammans med 2 1/2 män!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela