TyraTok

Livet är ett äventyr!

I lågornas sken...

Publicerad 2008-04-30 19:17:16 i Allmänt,

Sista april, våren är officiellt här... fast det har ju nästan varit sommarvärme denna vecka.

För 23 år sedan gifte jag mej just den här dagen, och jag minns att jag blev så besviken när jag gluttade på persiennen på morgonen och det yrde snö i luften.
Och äktenskapet höll inte heller för den delen.

Idag är det inte riktigt lika illa, men lite grått vart det framemot eftermiddagen.
Vi satt ute igår i kvällssolen och drack rödvin och filosoferade så jag tog pendeln in till jobbet imorse istället för att köra.
Jag hade inte ens behövt åka in idag känns det som för det var så lite folk, övertråkigt lugnt.
Passade på att kika in till frissan vi har i huset och nu är jag helt plötsligt korthårig, lite för impulsiv ibland, men det blir väl bra när det växer ut lite. Kanske lite ny färg och slingor...

Jobbade med N, som fick nobben på ett jobb hos oss igår, hennes vik går ut sista maj och ett annat vik annonserades ut som hon sökte.
 Lustig nog får inte den som jobbat i huset i fem år det jobbet... fast hon deppar inte för det och jag är avis på henne... fri sommar om hon vill och möjlighet att ta sej därifrån.
Ja, den möjligheten har väl jag med med roliga jobb växer inte på träden direkt.

Efter jobbet, vi stängde faktiskt tidigare idag, så vandrade jag ner på stan för att hinna in på Panduro, fick lite beställningar på mina hjärtor av en kund, men dom stängde 17.00 redan... va fräck!
Nähä, jamen då hamnade jag på Cubus och där hittade jag en sån fin topp för 79 så det fick bli den som tröstköp...  ja, vad ska man säga om sin karaktär.

Nu hörde jag att våra matgäster kom, grillen är igång och pommes i ugnen så jag ska väl inte sitta här och häcka... ha en bra och trevlig valborgsmässoafton!

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-05-01 09:17:02

Hejsan svejsan. Vi hade också dööölugnt...urtråkigt på jobbet sista april. Tur jag slutade redan 16.00, annars hade jag gått upp i atomer!!
Jag tror det finns en mening med allt, fast ibland kan det vara svårt att förstå. Du som gillar indianer, kolla min blogg o följ länken till White Sparrows hemsida...Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela