TyraTok

Livet är ett äventyr!

Nervositet

Publicerad 2008-04-14 12:17:27 i Allmänt,

Jag hade lite svårt att sova i natt, dels på grund av beskedet om lilla Engla igår,  dels på grund av att sonen hade uppkörningstid idag kl 10.

Vi åkte in i god tid och jag tror jag var mer nervös än han var. Han är ju i allmänhet en mer lugn och sansad person än sin mor...
Han erbjöd mej att följa med i bilen och jag vacklade, ville gärna, men tvivlade på att jag skulle kunna hålla klaffen.

Dom var två som skulle köra upp och tjejen som åkte strax innan var jättenervös, benet hoppade och hon satt och kramade om sitt pass,  hennes pappa följde inte med i bilen när det blev dags för henne.
Så kom R:s inspektör, och det visade sej att det  var en ljus brutta i 35-årsåldern.  
Då tänkte jag att han blir väl omhändertagen för hon såg så trevlig ut, så jag stannade kvar framför storbildsteven för att se presskonferensen från Borlänge.
När den var slut tänkte jag gå ut en sväng efter lite luft, jag var fortfarande nervös fast jag egentligen inte tvivlade på att han skulle klara det, han har kört mycket och han kör bra. Som sagt, lugn och sansad pöjk.
Medan jag satt och funderade klev han in och jag for upp. Började nästan gråta för hans ögon var blanka, han såg ledsen ut... cheeeeezuz tänkte jag, det här var inte bra.
Han gick ut igen och jag for efter, hur gick det frågade jag förskrämt.
Då visade han mej den gröna rutan som var ikryssad och jag slängde mej runt halsen på honom och tjoade.
Härregud, äntligen en chaffis i familjen! :o) 
Langade genast över bilnyckeln så han fick köra sej själv genom staden till skolan medan jag ringde och berättade för fadern/körläraren, och det gick bra.
Fast dieselpärlan har ju lite problem med bromsarna så han blev lite blek när den inte tog vid ett rödlyse, hehe.

Det här var på håret för om han inte hade klarat uppkörningen hade han fått skriva om teorin, tiden gick ut 20 april... tyyypiskt saktfärdigt va!?
Nå, nu är första lappen i hamn, får se när de två döttrarna tycker det är dags. Dotter D vill ju i alla fall ha ett körkort, den andra lilla morrhoppan har tappat intresset.

Så bra kan en måndag vara!
Jag är ju dessutom ledig så senare under eftermiddagen har mannen lovat R att vi ska ut och äta och fira hans körkort.
Nu ska jag ringa och boka platser till en seans som ska hållas här i byhåla i slutet av månaden.

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-04-15 06:26:00

Godmorgon!
Ja, det är en söt katt, därför har vi två likadana.
Den andra är på bild när hon ligger i en stol.
Hoppas du får en bra dag!
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela