TyraTok

Livet är ett äventyr!

Dystert

Publicerad 2008-08-26 21:02:53 i Allmänt,

Försöker undvika att titta ut genom fönstren ikväll...  total höst!!
Man kan ju bli deprimerad för mindre, helgen som var så fin och nu ser det ut som en novembereftermiddag.

Dagen på jobbet har dock varit bättre.
Tänkte ställa mej på en närmare parkering där jag hört att det kostade 3 kr/timme, överkomligt tänkte jag som var lite sen i starten imorse.
Såg till min glädje att det bara kostade 2 riksdaler per timme, och till min ännu större lycka var maskinen trasig!
Ringde min gamla avdelning inom kommunen och meddelade att automaten var trasig och fick följdaktligen stå gratis, hehe, smålänningen i mej fnissade glatt.
Fast sen ringde sonen och ville låna bilen så jag förlorade ju nästan lite pengar där, haha.

Mina gruppisar från baden, S och L kom upp och hälsade på mej när dom ändå hade ärenden neråt det stora grå huset, jättenice.
Då känner man lite extra att man saknar sina gamla arbetskamrater...
Sedan kom N upp med hundmat vi hade glömt i deras stuga och en liten pratstund, nice det med.
Skönt att inte bli bortglömd för att man fått nytt jobb!!

Sedan rann det undan som vanligt och sonen kom efter fem och hämtade, körde hem sej själv och överlämnade dieselpärlan till mej.
Barnens far ringde och bekräftade att dom kommer upp till stugan för kräftskiva i helgen, hoppas på bättre väder.

Nu hör jag att det är Parlamentet på TV så jag tänker avsluta snabbt, antagligen en repris but I love it anyway!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela