TyraTok

Livet är ett äventyr!

La Chasse!

Publicerad 2008-08-22 21:42:01 i Allmänt,

Andra veckan är över och den här fredagen känner jag mej inte alls lika tiltad som förra, då var det ju total error i min lilla knopp!
Och kropp för den delen, är inte van att sitta så mycket framför en dator så axlarna kändes blytunga, det gör dom i och för sej nu med, men det kan jag ta, massage 28/8!
Så kunde jag ju undvika att sitta framför burken hemma då...

Idag gick jag hem 16.30 efter en trevlig dag med mitt lilla team väster, vi lunchade på Jensens biffhus, så gott, men man saknar grönsaker.
Kunde ju i och för sej tagit woken, den var ny sen jag åt på etablissemanget sist i huvudstaden, men det är gott i alla fall.
Sedan kollade vi in nya saluhallen, där kommer jag att handla!
Minns den gamla som fanns här i Västerås för hundra år sen... eller minns... jag minns att jag var där med modern och tyckte fiskarna såg läskiga ut i kyldisken och en massa vitt kakel.

Eftermiddagen bestod av mer teaming och fika , dom undrade vad jag hade för frågor och vad som låg på tur... men jag har ju inga högar längre... nu börjar jag bli orolig att jag missat något väsentligt!
Dom bara garvade och sa att det går bra, men jag vet ju att jag öst frågor över dem och deras tid gått åt till att hjälpa mej så jag ligger bra till, hehe.

Sen knatade jag som sagt mot bilen med en avstickare in på bolaget och köpte en La Chasse.
Halvvägs mot min snål-gnu-parkering uppmärksammade jag min fot!
Jaha, då hade jag alltså glömt byta till joggingskorna och gått ut i tofflorna, himla praktiskt!
Häromdagen tog jag av mej tröjan halvvägs till bilen för värmen höll på att däcka mej och när jag kom till bilen hade jag ingen tröja med...
Suck!
Vände, och en tant undrade om det var min tröja som låg 400 meter bort... jo det är det nog, suckade jag...
Fyrahundra meter är ingen lång sträcka men när man går från jobbet och vill hem är det mycket.
Fast när jag kom hem fick jag en väldigt god kycklinggryta så jag kom igen, både kroppsligt och mentalt.
Jaja, shit happens...

När jag kom hem var middagen serverad med ugnsstekt regnbåge, hemgjord ättiksgurka och potatis!
Ingen finduskock här inte, i alla fall inte idag!
Vi blev hemma istället för att åka till stugan för regnet öste ner... underligt... känns ovanligt med regn!
Får se om vi åker till stugan imorgon, kollade på Borlänges hemsida, dom har en himla bra tjänst, man kan se hur vädret är och blir och det ser bra ut uppåt där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela