TyraTok

Livet är ett äventyr!

Livstecken!

Publicerad 2008-08-27 22:09:57 i Allmänt,

Så kom det då ett livstecken från dottern i Turkiet, ett SMS om 40 graders värme... det har jag med nästan... sitter här och svettas som bara den och snoret rinner, och jag som ska gå Blodomloppet 5 km i rask takt imorgon kväll!
Var lite småförkyld och hade ont i halsen igår men kände mej bättre idag,

Löste ut bilen från p-huset för 50 kr efter jobbet, hutlöst, och åkte hem till A för att betala och hämta en TV jag köpt av hennes dotter L.
Vår burk i vardagsrummet tappar ljudet hela tiden, snart har vi dunkat sönder den totalt... den här här mindre men det får duga tills vidare.
Jag tittar så lite på TV så mej spelar storleken på rutan ingen roll, vi har ingen flashig platt-TV vi inte.
Tyckte personligen att stereon var viktigare än TV:n när jag investerade.

Vi hade tänkt grilla ikväll men när jag var i affären här i byhåla stötte jag ihop med en gammal arbetskompis, eller nej, vi jobbade knappt ihop, hon slutade strax efter att jag började på baden för 7 år sedan men när vi ses snackar vi en hel del.
Nu hade hon också flyttat hit ut, hade en liten tjej i kundvagnen och en stor mage, roligt!
Hade bott i Lund i fem år, tyckte jag träffade henne förra året...

Imorgon är det förresten på dagen sju år sedan jag började jobba på badet, hann alltså inte med någon 7-årskris, haha, men jag hade föresatt mej att inte jobba längre än åtta år.
Längre än så har jag aldrig varit på en arbetsplats, en sund föresats tycker jag, lära sej lite nytt och få andra perspektiv.
Men alla är ju olika, en del vill ha trygghet och stannar tills guldklockan kommer...

Nu ska jag dricka ur mitt the, kravla ner i bingen och hoppas att jag mår bättre imorgon.

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2008-08-28 07:59:36

man ska byta arbetsplats var 3:e år max har jag lärt mig för att klättra i karriären:) jag e inne på mitt 6:e år på badet nu. haha. ingen karriär här inte. :)

Postat av: TT

Publicerad 2008-08-28 10:40:39

Ja Määädi, vad ska man säga om det då...? :D

Men jag är för gammal för karriär så jag kan sitta bakom mitt skrivbord här de sista ljuva 18 åren...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela