TyraTok

Livet är ett äventyr!

Nymanglad...

Publicerad 2008-08-15 21:17:29 i Allmänt,

... känner jag mej, eller snarare som om jag hamnat under en ångvält som inte kom någonstans.

Härregud vad jag känner mej sliten av denna första vecka.
Detta är ju en av de mest hektiska veckorna under året på min nya arbetsplats med tanke på alla skol-fritids-och dagisstarter, och det är ju liksom inte ett moment att hålla koll på!
I mailboxen dimper det hela tiden ner mail, skicka klass-listor, personal-listor, placeringslistor, you name it, och telefonen ringer rätt friskt under tiden.
Allt lugnar ner sej efter den tjugonde har dom lovat, tur det.

Men, jag får inte glömma att jag har tjatat om att få börja tänka igen, utvecklas och komma någonvart  så jag klagar inte, men jag är dock manglad! :o)

Tog bilen in i morse, kändes ovant att svänga in på L-badets parkering, och ännu ovanare att sedan gå därifrån!!
Alltså gjorde jag en fuling, gratisparkerin, hehe, men vem fasen har råd att ha bilen en hel dag i city??
Och parkeringen är hur stor som helst och nu är det ju inte högsäsong längre så den lilla golfen kan väl inte störa i sitt lilla hörn...
Så tänker jag göra i höst när A och jag ska börja gå på pass igen, ska bli kul att köra igång ragga jam, kanske eventuellt hänga med på raggan också, vi får se vad höft och fot säger.
Jag ska vara med i Blodomloppet i år för första gången någonsin och blivit placerad i mellanlaget, ingen lunk men inte heller något springande.
Tur det bara är 5 km!
Sista gången jag gick ett lopp är för tre år sedan, oich... jaja, runt kommer jag väl..

Sitter och tittar ut genom fönstret vid matplatsen.
Himlen är så otroligt vacker bortöver bruket, rosalila med mjuka molnsjok.
Hoppas det blir bra väder imorgon när damerna ska framföra sina stora bilar runt bygden i Damrallyt.
Vi beslöt oss för att inte åka till stugan denna helg, jag känner att jag bara vill glo som en ko typ.
Fast det kommer jag ju inte att göra, har lite halsbandsidéer jag ska testa, lite tvätt att tvätta, lite grus och hundhår att dammsuga upp osv, men det känn skönt att inte flänga iväg i alla fall.
Eventuellt blir det väl mer att göra hos dotter D också, men hon sköt upp avfärden till tisdag för att kunna få skjuts och slippa släpa alla grejer på tåget.

Men i kväll blir det inget gjort, har gått en väldigt kort promenad med hundarna och nu blir det soffläge efter våffelätande.
Hoppas ni alla har en givande fredagskväll vad än ni hittar på!

Kommentarer

Postat av: petra

Publicerad 2008-08-15 21:19:41

Åh Titti vi saknar dig på jobbet! Tur att du verkar ha det bra på nya :) När får man se dig nudå? Börja på afro med mig och mamma i höst?;)

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-08-15 21:26:16

Hej!

Vad härligt att avrsa ledig när de flesta är det.

Ha en skön kväll!

Postat av: Linda

Publicerad 2008-08-15 21:28:03

Det kommer kännas konstigt utan dig nu i höst ju :S

Lite avis är jag allt att du får använda de små grå igen hihi.

Själv ser jag fram emot en höst med en ny operation:(

Tid den 10 för ny undersökning sen får vi se därefter...men opereras kommer jag ju göra....blää

Ha en skön ko-glo-helg, såna behövs!



Postat av: TT

Publicerad 2008-08-15 22:35:35

Petra och Linda, jag kommer att sakna er också men det är skönt att höra att ni saknar mej, hehe, men det är väl lite tystare och lugnare nu va!?

Det vore ju nice att träna ihop med damerna S, vilken dag kommer det att bli?



Postat av: Berith

Publicerad 2008-08-16 06:51:55

Jag instämmer med föregående kollegor. Önskar dig allt gott på nya jobbet, men visst kommer du att fattas oss! Ska också försöka komma igång med träningen till hösten igen!

Ha en skön helg. Själv jobbar jag.

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-08-16 08:00:25

Godmorgon!

JAg fick ju en ganska lugn start på arbetsveckan då vi var på KickOff.

Idag är det lite jobb och kräftis.

Kram

Postat av: Annica

Publicerad 2008-08-16 09:03:01

God morgon!

Du kan hämta hem den gratis på www.sitemeter.com

En jätteul grej!

Ha en skön helg!

Postat av: dottern J

Publicerad 2008-08-18 09:31:55

slappa och pyssla..... va gör livet värt att leva? saknar dig ändå! puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela