TyraTok

Livet är ett äventyr!

Som stormen river...

Publicerad 2008-08-05 10:50:57 i Allmänt,

...öppet hav, verkar det ha varit i natt.

Igår natt  låg jag och tittade på de vackra blixtarna, inatt låg jag och lyssnade på något som stod och slog vid grannens hus i blåsten, och på regnets smatter mot bilverkstadens tak.
Vad är det här för semesterväder man fick sista veckan, va? Va??
Men men, jag  har ju i alla fall fortfarande möjligheten att disponera min dag som jag känner för,  och kan sova länge.
Som idag till exempel vaknade jag 9.30, mmmm,  så nice.

Tog även ett ångestfyllt beslut att kliva upp på vågen, och det var inte så farligt, 59,3, nästan samma som förra veckan.
Dagarna i Småland bestod ju av en nyttig frukost bestående av en solruta med räkost, två körsbärstomater, en skål fettsnål yoghurt, ett kokt ägg, en mugg minimjölk och två muggar och kaffe.
Måste vara de nyttigaste frukostdagarna i mitt liv, för att inte tala om servicen, A gjorde iordning detta nästan varje morgon åt oss.
Hon äter dessutom valnötter och dadlar, mycket bra ämnen i har jag förstått.
Man tänker nog lite mer på hälsan när man drabbats så som hon gjort, och jag beundrar verkligen hennes positiva inställning till allt!
Sedan gick vi ju otroligt mycket på eftermiddagarna, det har väl också gjort sitt till att inte vindrickandet har satt några spår!

Idag har vi funderingar på att, trots vädret åka upp till stugan.
Kan ju lika gärna sitta inne där som här, fast jag vill plocka blåbär i och för sej och här nere är dom väl övermogna kan jag tro...
Kan ju ta med lite pärlor också för nu börjar suget komma igång igen, det har legat i lite pysselträda här under den varma perioden.
Så gick ju mitt älsklingsarmband sönder, det måste jag laga!

På fredag tänker vi i alla fall åka över till Norge, Elverum närmare bestämt, via Sälen så då är det bättre att starta från stugan.
Det är dom norska vännerna R och M som bjudit över oss till sej för det är en stor friluftsmässa där och någon slags fest i staden, ska bli kul.
Man kan hoppas på lite bättre väder förstås men när jag kollade nyss på nätet såg det inte lovande ut där heller.

Sedan är ju veckan slut och det är dags att ta itu med vardagen, fast det känns inte så jobbigt att avsluta semestern när man har ett nytt jobb att gå till!
Men det känns konstigt... träffade en jobbarkompis på ICA Maxi igår, hon sa att det blir konstigt i höst när jag inte är där... men tänk vad tyst och lugnt ni får sa jag, men det var väl just det som skulle bli lite trist tyckte hon, mormor AB. :o)
Det är min gamla gruppledare som gått i pension, faktiskt fyllt 70, men still going strong och jobbar extra för hon t ycker det är så kul!

Kanske ska man ta en dusch före disken... eller tvärtom...
Men jag avslutar med ännu ett vackert verk av Kjell Engman.
Jag gillar hans sätt att baka in ansikten i sina konstverk.



Denna är tagen med mobilkameran så det blev ingen superbra bild tyvärr...

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-08-05 23:36:17

Sov så gott och dröm sött!

Postat av: Paula

Publicerad 2008-08-08 19:03:01

Ha så kul i Norge!

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-08-08 22:14:54

Hoppas att ni får en bra Norgevistelse.

Ha dé!

Postat av: TT

Publicerad 2008-08-10 23:13:05

Tack Kattis, och tack Paula och Åsa, det var en toppenhelg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela