TyraTok

Livet är ett äventyr!

Besök!

Publicerad 2008-12-26 20:01:12 i Allmänt,



Min finaste dekoration i julgranen, mammas gamla julänglar!

När jag hade som mest tråkigt idag ringde exmannen och undrade om vi var hemma och ville ha besök.
Gissa om jag ville... hade rätt tråkigt kan jag säga... man blir rastlös med för mycket ledighet och inte vill man stöka till heller genom att ta fram alla pärlor och grejer.
Alltså blir jag sittande framför burken spelandes alla möjliga spel jag hittar.

Men nu kom hela familjen ut, småkottarna var på gott humör och dom hade till och med hembakt kaffebröd med sej.
Sådana gäster gillar jag!
Visserligen hade vi köpta pepparkakor och lite cheesecake kvar sen julafton men jisses vad goda lussebullar dom hade med sej... mmm... badringen till beach-09 växer, kommer inte ens att behöva ta ett simtag i sommar!

Nu börjar Körslaget, ännu ett tävlingsprogram som jag gillar.
Har alltid önskat mej en sångröst men när jag gick i Lundby kyrkskola hela mellanstadiet fick jag inte ta en ton.
Hela skolan, alla tre klasserna som gick i den lilla lantskolan var en kör som åkte land och rike runt och sjöng.
Ja, alla utom jag och några killar i målbrottet alltså.
Jag fick läsa verser, dikter och inledningar men gud nåde om jag råkade ta en ton av misstag när jag stod där och mimade!
Då fick jag en ilsken blick av den gamle kantorn som var vår lärare och körledare.

Så jag sjunger hellre än bra när det är musikprogram på TV.
Tror inte mannen använder sina öronproppar enbart när han är i skogen...

Kommentarer

Postat av: Linda P

Publicerad 2008-12-26 21:39:13

Taskigt, så dåligt tror jag inte att du sjunger!! Ha en bra helg! KRAM

Postat av: anne

Publicerad 2008-12-26 22:49:30

Lundby, mellan Västerås och Dingtuna?

Postat av: TT

Publicerad 2008-12-26 23:16:33

Linda, jag ska demonstrera någon dag... kanske... haha.

Kramar!

Anne, precis det Lundby! Har du vart där?

Postat av: Berith

Publicerad 2008-12-27 08:34:17

Tror inte du sjunger så dåligt. Tyvärr är det ofta såna människor som han som gör oss begränsade!! Jag sjunger jätteofta och struntar fullständigt i om andra tycker det låter hemskt!!

Jag är konfirmerad i Lundby kyrka!

Postat av: TT

Publicerad 2008-12-27 09:38:59

Bertih, jar har hört dej gnola många gånger på jobbet och det låter inte illa!!

Postat av: anne

Publicerad 2008-12-27 11:12:09

Vi tillhörde Lundby församling under sgs hela min uppväxt. Var är du uppvuxen? Årgång -61? -60?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela