TyraTok

Livet är ett äventyr!

Blir så irriterad...

Publicerad 2008-12-28 10:07:05 i Allmänt,

... på att lösenorden inte funkar!

Har skaffat mej ett google-konto för att kunna kommentera bloggar även där, men inte fasen funkar det fast jag har varit så himla jätteduktig och skrivit upp användarnamn och lösenord!?
Ville lämna en kommentar om Kents låt Utan dina andetag, som jag gillar så mycket.

Jag hittar inte lösenordet till YoutTube heller för den delen... fast jag tycker att jag har allt uppskrivet i min lilla lösenordsbok så blir det kaos ibland... konstigt! :o)

Vid fyra-tiden idag fick jag nästan total spader här... behövde verkligen se lita ansikten så jag beslöt mej för att åka in till ICA Maxi och glo runt lite.
Där är det sällan trängsel, det är fördelen med stora butiker.
Mannen skulle inte med först, skulle eventuellt hämta dottern.
Men han hakade på för dottern var nyvaken och hade nog inga planer på att komma idag.

Vi gick där någon timme, kom ut med snacks till kvällen.
Åkte vidare Coop eller vad det stora bygget heter numera.
Där var det omflyttat, fanns nästan inga kläder alls längre att kolla in så jag handlade en duk för halva priset, servetter och en hållare till talgbollarna.
Sedan åkte vi hem och värmde rester och jag drack resten av rödvinet som var kvar från fredagen.

Satt sedan länge och läste om Andrés, alla hälsningar på Whoa bland annat.
Han blev bara 24 år... det var en så vacker dödsannons i VLT igår.
Jag kan inte förstå hur man överlever och kommer vidare när ens barn går bort...

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2008-12-28 12:57:45

Här är rödvinet tyvärr slut. I går kväll var jag rysligt sugen men bara tomt kvar.

Postat av: TT

Publicerad 2008-12-28 14:59:39

Plasttanten, på snudden till katastrof!

Jag önskar jag kunnat "beama" dej en liter Merlot!

Postat av: anne

Publicerad 2008-12-28 15:44:50

Det har jag också funderat på, hur går man vidare om ens barn dör. Många lever ju vidare, men verkar inte leva. Jag vet inte hur jag skulle kunna göra det.



Därför har jag funderat på den där snubben Pigge Werkelin, hans fru och barn dog väl i tsunamin och något av hans första uttalanden var att han ville ha en ny familj. Sunt att önska att livet går vidare, men varifrån får man en sån önskan i det läget.

Jag vet inte.

Postat av: åsa

Publicerad 2008-12-28 17:09:41

Min mormor sa alltid att, man ska inte överleva sina barn, det är inte menat så...och hon hade ju rätt, men vem kan bestämma att det ska vara så?

Visst måste man försöka leva vidare, det går ju men är nog fruktansvärt jobbigt.

Vet ju hur jag själv reagerade efter att ha mist min son som bara levde i tio timmar och honom fick jag ju aldrig lära känna, hur fruktansvärt måste det då inte vara att mista ett barn som man känner...

Ha dé!/Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela