TyraTok

Livet är ett äventyr!

Femtioåtta förhoppningsvis nöjda kunder

Publicerad 2008-12-22 22:37:47 i Allmänt,



Så här vackert såg det ut inåt staden när jag åkte vid halvnio-tiden imorse.
Hade då varit uppe sedan sex för jag vaknade när mannen gick upp och kunde inte somna om.
Han skulle ut i skogen och vara med när nån kompis hund skulle göra jaktprov och sedan hjälpa till att stycka älg.
Själv ville jag förtvivlat sova till sju men icke.
Började skura kylskåp och dona innan jag åkte.

Lite närmare staden blev det ännu vackrare...



Nu kan ju inte mobilkameran på något sätt göra rättvisa åt den vackra himlen men jag gör ett försök så får er fantasi sköta resten.

Dagen har varit fin i största allmänhet, både vädermässigt och körningsmässigt.
Första hämtningen körde jag ut själv, mycket spring i trappor eftersom folk envisas med att bo tre trappor upp utan hiss.
Men kanske försvann det något gram bilring där...
Fick 30 kr i dricks av en rar gammal man, trevligt.
Fast han bodde i ett hus med hiss, tur det för det var sju trappor.
Svängde in på Willys för att handla en mellanmålsbanan av sonen, men han hade inte börjat ännu.
Däremot guidade min gamla granne M runt mej bland rean på julsakerna så jag kom ut med nya ljusmanchetter, servetter, två tomtar och julklappsetiketter!
Väldigt listigt att handla upp matpengarna dagen före lön...
Pekade även ut för M vad hon skulle peka ut för sonen till mej i julklapp, en jättefin svart lykta bland annat. :o)

Andra hämtningen hängde dotter D med, vi körde ut lite, käkade veggoburgare på Max och körde vidare.
Tredje hämtningen byttes hjälpredan ut till dotter J, trevligt för det var ett tag sedan vi umgicks.
Ja, det var det ju med D också för hon bor ju i Skåneland i vanliga fall!
Nå, det var trevligt med båda döttrarna som sällskap naturligtvis.

Sista budet skulle jag lämna på vägen hem vid ridhuset men eftersom det byggts mitträcke så man inte kan svänga över längre, så missade jag den vändplatsen i mörkret... hade bilar tätt i häcken så då gör man inte häftiga inbromsningar.
Vill INTE ha mer nacksmällar så det får bli leverans imorgon bitti.
Förra året hittade vi inte dit alls för eniros karta som vi fick med ledde mej och dotter D långt ut i skogen till ett ödetorp.
Då var man glad att bilen höll för då var det gnistrande snö och iskallt.
Riktigt vackert vinterväder var det då minns jag nu.
Så lär det inte bli över julen i år... :(

Igår sa jag att det lilla blomsterbudet skulle sova, och släckte ner datorn.
Men då hade hon läst i allas bloggar om framplockade tomtar och andra dekorationer så då åkte jullådorna fram och i alla fall några tomtar kom på plats.
Ikväll blir det inte så, för nu är jag helt slut.
Gläder mej dock åt att min gamla arbetsgivare varit så vänlig att betala ut 1000 kr i bonus på lönen!
Jag fick ett brev om det men trodde inte jag skulle få något som inte jobbar kvar, och definitivt inte hela summan.

Nej, nu sover jag nästan... godnatt!

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2008-12-23 10:32:17

Inte en tomte så långt ögat når, bata en familj som tomtar runt! :)

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-12-23 10:39:57

Mikaela tackar för Grattiset. ;D

Ha en härlig och en

GOD JUL!!

KRam

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-12-23 22:14:58

Oj vad mycket blommor du kört!! Men nu får jag önska er en God Jul och en skön ledighet!! KRAM

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-12-24 08:51:18

GOD JUL!!

Ta hand om er!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela