TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jag önskar eder alla...

Publicerad 2008-12-24 10:23:06 i Allmänt,

...EN FRÖJDEFULL JUL!



Eftersom jag inte var hemma förrän till nio igår kväll efter ytterligare ett 12-timmarspass, har jag MASSOR att göra här i huset.
Mat och fler klappar ska handlas och det är lite städning kvar fortfarande men mest finputs.
Juldukarna ska strykas, köket städas, maten fixas,  så det är tur ungarna och brorsan inte kommer förrän till kvällen.

Mannen har fått skura rejält igår eftersom Smilla inte mådde bra i magen efter märgben hon fick under älgstyckandet... det var tydligen show här hemma när jag var ute och körde.
Tur det inte var kräsmagade jag som var hemma! ;o)
Men inatt var jag upp och släppte ut Tequila två gånger så hon mådde inte heller så bra av benen... något sådant blir det inte igen!

När jag kom hem igårkväll klädde jag granen, tog en sillmacka, kokade skinkan och drack glögg framför TV:n, mer hade jag varken ork eller lust till.
Så nu ska jag väl ta och ta tag i julefröjden här...
Nyss var bildoktorn här med paket och blomma, trevligt!
Där står jag i morgonrock och tofflor med kaffekoppen i handen mitt i röran... ja, men så är det... nu ska jag inte sitta här och utgjuta mej över allt jag har att göra utan faktiskt börja göra!

Hoppas ni alla får en riktigt fin och god jul, här snöar det som på beställning så det blir lite vit jul trots allt.

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2008-12-24 18:17:44

Jag väntar på att potatisen ska koka upp, annars börjar resten bli klart. Jag köpte ny duk för jag iddes inte stryka...Så kan man göra också!

Postat av: TT

Publicerad 2008-12-25 00:24:06

Det var en bra idé!

Fast jag gjorde så att jag valde ut de dukar som inte var skrynkliga, resten åkte in i skåpet igen.

Några stackars tomtar fick stå utan "matta" under sej men så fick det bli!

Postat av: åsa

Publicerad 2008-12-25 11:55:04

God fortsättning!

Ha dé!/Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela