TyraTok

Livet är ett äventyr!

Katt-natt

Publicerad 2008-12-04 10:57:15 i Allmänt,

Igår kväll när jag kom hem följde katten Monster med in, åt och la sej i soffan.
Där låg han i godan ro hela kvällen så jag tänkte att han får väl vara kvar över natten.
I vanliga fall sover han ju i djuraffären, vi har delad vårdnad om hittekatten som flyttade in första hösten vi bodde i byhåla.
Det är så skönt att han bor där nere under nätterna så jag får sova, för han ska ut, och sen in osv,  sen vill han ha sällskap när han äter... man kan bli galen för mindre.

När jag la mej kom han och knölade in sej i mitt täcke så jag fick ligga inträngd och varm hela tills klockan fyra.
Då började han kloa, ville ha uppmärksamhet så jag gick upp och fyllde på matskålen.
Efter maten vill han ha mer uppmärksamhet,  men jag öppnade fönstret och han fick gå ut i den helt plötsligt vita världen.
Inte vill jag sitta uppe och hålla honom sällskap!
En halvtimme senare var det full serenad utanför sovrumsfönstret, då skulle han in, den blöta katten. PUH!
Men sedan sov han såååå gott när jag gick upp och duschade och donade, kattskrället!

Att köra in var inte roligt!
Det var inte plogat, snön yrde rakt in i vindrutan och en del envisas ju med att tränga sej om när det blir tvåfiligt.
Åh vad jag ogillar dessa mitträcken dom har gjort på 66:an!!
Fick ta golfen idag för bildoktorn skulle hjälpa till och kolla varför inte fönsterhissarna funkar på Audin och det känns att golfen inte är en lika stadig och stabil vinterbil som min gamla dieselpudding.
Körde raka spåret in i p-huset, får kosta vad det kosta vill för i det här snöovädret ville jag inte gå från hamnen.

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2008-12-04 22:15:03

Sicken kisse!

Vår katt sover så gott nästan jämt, vid mina fötter. Ibland verkar hon drömma något och kommer då och lägger sig nära så att jag kan klappa, i sömnen..

Kloar gör hon när hon ser att jag vaknat. Lugnt och fridfullt. Förutom i somras när hon övade med flugpapper, fladdermöss och gud vet allt! :)

Postat av: TT

Publicerad 2008-12-04 23:09:12

Anne, min förra katt var så lugn och fridfull, kom inte upp förrän jag klivit upp, men det här vete katten hur den är uppfostrad!

Blev så glad när jag kom hem och såg att han låg i skyltfönstret så fint och sov i sin hängmatta.

Postat av: Herta

Publicerad 2008-12-08 22:54:04

Hahahihi, vilken härlig katthistoria. Som den kattmänniska jag är blir jag innerligt glad av historier likt denna.Tyvärr lever jag inte med katter just nu men om jag kunde så.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela