TyraTok

Livet är ett äventyr!

Kluven...

Publicerad 2008-12-28 22:53:46 i Allmänt,

Vill jag jobba imorgon?

Nej!

Eller...
Jo, skönt att komma igång med något slags tänkande igen, men jag vill inte gå upp imorgon bitti.
Det gäller bara två dagar och dessutom ett födelsedagskalas efter jobbet i övermorgon.

Jamen, då kan jag stå ut.

Idag har vi ätit gryta av älgkött, sååå gott.
Kokade brysselkålen jag glömde servera på julafton, så det blev någon nytta med dem.
Blev över till matlåda också, jamendåså, då kan jag äta gott på jobbet imorgon.

Mannen fundrade på om vi ska äta hummer på nyår.
Hmmm... måste vara tjugo år sedan jag åt det.
Nyår kommer att tillbringas i lugn och ro i soffan.
Smilla är en skotträdd jakthund, eller hon tycker i alla fall att raketerna är läskiga.
Tequila följer glatt med ut och tittar fascinerat på det vackra skådespelet.

En nyårsafton åkte vi över till min svägerska som bor i Hamar.
Vi blev omkörda strax innan Sälen av stora BMW:s och vräkiga Volvos i en satans fart på den smala, hala vägen.
En stund senare ser vi dessa pälsbeklädda brats stå efter vägen vid en bärgare.
En av bilarna ligger en bra bit in i skogen.
Vi stannade och frågade om dom behövde hjälp men dom avböjde, var väl varma ändå i sina fina kläder.
Det var det året kungabarnen hade sin stora nyårsfest i Sälen.
Så kan det gå!

När vi kommit förbi Sälen på väg mot Trysil kom vi ner i en svacka och hela bilen frös igen, så kallt var det.
Jag blev livrädd att bilen skulle lägga av men när vi kom upp för krönet igen orkade fläkten få rutorna rena igen.
Läskigt!
Jag såg oss sitta ihjälfrusna i bilen, medans stackars Tequila med sin tjocka päls vaktade oss... usch...
Jag önskar att jag inte hade så visuell fantasi.

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2008-12-28 22:59:58

Jaa..Kökshanduken kan jag ju alltid lämna hemma...

Postat av: åsa

Publicerad 2008-12-29 11:16:54

Jadu, nyåret kommmer att firas i soffhörnet här med och vi kommer nog (som vanligt) att äta hummer, men jag tänkte nog kombinera hummerkött med oxfilé på nå´t sätt...Tycker att det är lite tråkigt med enbart hummer, fast maken, han tycker det är så gott så...

Hoppas att det känns bra att jobba, som du skrev..det är ju bara ett par dagar.

Ha dé!/Kram

Postat av: anne

Publicerad 2008-12-29 11:21:36

Herre gud vilka övningar på vägarna! Hur kunde bilen frysa ner så?



Pluggen till oljetråget...Är det inte bara att sätta dit en ny då?

Postat av: TT

Publicerad 2008-12-29 11:37:53

Åsa, jag vill nog också ha något mer än bara hummer.

Hasselbackspotatis och kött har ju blivit lite av en tradition.

Det är OK att jobba... men inte mer! :o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela