TyraTok

Livet är ett äventyr!

Lussebulle...

Publicerad 2008-12-27 11:29:27 i Allmänt,

... till frukost, inte illa alls ihop med en mugg mjölk och tre muggar kaffe.
Fick dock tvinga i mej röd mjölk för min älskade minimjölk tog slut igår och jag var alldeles för lat för att gå och handla.
Men som sagt... badringen ska ju ha sitt!

Solen skiner idag med, jag tror inte jag kan minnas en jul där det har varit fint väder alla dagar.
Sju minus hade vi här i morse men skogs-pekkan åkte ut i alla fall, skulle dona med foderautomaterna.
Men jag,  jag sitter hellre här under min korkek i min röda morgonrock och gör ingenting.

Fast lite rastlös börjar jag bli.
Funderar på om jag ska gå och handla minimjölk...
Börjar dessutom bli sugen på pasta efter all julmat och eftersom det finns lax kvar kan man ju göra någon god pastasås av den.

Kanske dags att kolla kontot också... huuu...
Men jag måste betala lite inköp av grejer jag köpt på Budera.
Inte för att jag har lust för det var ingen trevlig ton  hos den säljaren kan jag säga...
Hade en mejldiskussion med tjejen igår och här har hon verkligen förlorat en kund.

Nå, skit i det, det finns så många trevliga säljare att handla av när det gäller smyckesdelar så det gör inget, det vart rätt billigt i alla fall.
Verkar inte som om Budera ännu kommit igång fast dom funnits rätt länge nu eller så är det stiltje över julen.

Undrar om jag ska ta en dusch och en promenad till Konsum eller Coop eller vad fasen det heter här borta i vårt lilla centrum.
In till staden orkar jag inte ta mej, vill inte trängas med köpgalna människor, jag väntar till januari när det är halva priset på julrean.
Hittar jag nåt jag vill ha då blir det garanterat billigt.
Skulle behöva en polotröja som inte är så tight i halsen, får så lätt kvävningskänslor, och så vill jag ha ett par svarta jeans.
Har fyrahundra kr kvar på presentkortet jag fick av brorsan förra julen så det kan nog lösa sej.
Skulle vilja ha en dunjacka och snygga kängor också fast det är inte alls nödvändigt så det får vänta om jag inte springer på något extremt billigt.

Ha, det är ju lördag idag!
Jag har funderat på vad dom håller på med i djuraffären under mej, men det är ju öppet! :o)
Har totalt tappat bort mej bland dagarna nu...
Nä, får ta en dusch och ruska på huvudet så allt faller på plats igen, ska ju jobba i övermorgon!

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2008-12-27 11:46:55

Jaha du. Årgång -60, Vetterstorp, Vetterstorpsskolan, Jakobsbergskolan, Fryxellska och Rudbeckianska.



Syrran, -63, gick på Nybygge.



Var på Hammarby? Vi måste nästan ha setts? Eller vetat om varandra på något vis kan jag tro?

Postat av: E

Publicerad 2008-12-27 12:20:59

Men... mitt tack för den superfina julkortet verkar inte ha fastnat bland dina kommentarer så jag tackar härmed igen!! :0)

Postat av: anne

Publicerad 2008-12-27 13:50:43

Gymnasiet då?

Postat av: Tanten

Publicerad 2008-12-27 17:01:20

Man blir lite trött av att bara titta på mellandagsrea på avstånd.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela