TyraTok

Livet är ett äventyr!

Slö, slapp...

Publicerad 2008-12-25 16:16:00 i Allmänt,

... men inte likgiltig på något sätt.

Sitter här och knappar på mitt nya trådlösa julklappstangentbord, insvept i min svarta julklappskofta, bytte från min röda julklappsmorgonrock eftersom hundarna ville ha luft.
Ja, naturligtvis gick jag inte ut i bara koftan, det är ju fem minusgrader ute!
Fick nog dra på mej brallor också... :o)

Så skönt att bara ha en slö, innehållslös dag efter den sista veckans slit och gårdagens intensitet.
Vi åkte ut till Maxi och strosade runt i över en timme, det blev de sista klapparna och maten vi inte hade hunnit handla tidigare i veckan.
2. 200 kr slutade notan på men vi fick åka  vidare till Biltema för inköp av limpistol.
Hade ju bara köpt till ena dotra, den andra ville också ha.
Dom har inga dyra önskningar, mina älsklingar!  :o)

Vidare in på Willys för jag tänkte vara lat och köpa färdig kålrotslåda men den var slut, vara bara leverlåda kvar och det lockade då inte!
Inte på Willys här i byhåla heller fanns det kvar så jag fick vackert köpa kålrot och göra egen som vanligt.
Den blev lyckad, fick till och med beröm för den.

Pulade på här under dagen, började med att slå in alla paketen ifall någon skulle dyka upp tidigare men så kom SMS att alla barnen och någon respektive skulle dyka upp samtidigt kl 19.
Sonen hade fått låna faderns bil, eller åtta-sitsiga buss rättare sagt, smidigt, så slapp vi köra fram och tillbaks för att få alla på plats.

Städade och donade på här och fick väl hemmet att se ut som jag ville till slut.
Maten blev klar i tid, både älgfärsbullar, prinskorvar, svampomelett, skinkan griljerad, ägghalvorna dekorerade, och de vegetariska alternativen.
Laxen var färdigrökt och gravad vid inköpet, dotter D gjorde stuvad grönkål, och hade dessutom med sej efterrätten, cheesecake med pepparkaka, både glutenfri och vanlig.
Brorsan dök upp strax innan barnen kom och sedan högg vi in.
Imorse slog det mej att vi hade glömt att ta fram brysselkål, men ingen verkade sakna det i röran.

Så dök ännu en respektive upp och vi började med klapputdelning.
Det kom ingen tomte i år men dotter D agerade  hans hjälpreda och skötte det galant.
Sonen hade köpt lyktan jag ville ha!!
Vi fick även ett nytt våffeljärn av honom och de klapparna jag nämnde först fick jag av mannen.
Dotter D lurade mej totalt, sa att dom hade varit på sportfiskeaffären och köpt grejer så jag har hela tiden trott att jag skulle få ett flugfiskespö, den luringen!!

Av just den lilla luringen fick jag ett fat i keramik som hon gjort på skolan, jag såg bilden på det i hennes blogg och jag skrev genast att jag ville ha, och jag fick det!
Så var det dags för efterrätten som var himmelskt god, och framemot elva-snåret ville dom åka hemåt. Sonen skulle jobba dagen efter och har dessutom hemtenta.
Sist av alla åkte D och A, och dom fick packa med sej diverse saker de andra glömt, virrigheten går som en röd tråd här i släkten, hehe.
Sonen hade glömt mobilen, J hade glömt sockor och nån julklapp osv.

Det blev chockerande tyst, vi satte oss i soffan med varsin whiskey och pustade ut.
Sov som en stock inatt kan jag lova.

Hoppas ni alla har haft en lika lyckad julafton som jag fick!

Kommentarer

Postat av: linda

Publicerad 2008-12-25 16:42:57

Jag är mer än nöjd!



Och jag tror min julafton var lika bra som din...L

(förutom dumpingen...)

Postat av: spiderchick

Publicerad 2008-12-26 12:53:05

ja min julafton var bara bra =)

Postat av: dottern J

Publicerad 2009-01-01 21:04:26

sorry för sömnen vi kom med ;P

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-01 23:05:46

Dotter J, det gör inget, när det blir din tur att ta hand om jularna gör jag likadant! ;o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela