TyraTok

Livet är ett äventyr!

Snyggt jag har i trädgården va?

Publicerad 2008-12-02 21:49:24 i Allmänt,




Näe, I wish, vi har varken så stort träd eller så fin belysning på vår plätt.
Detta vackra träd står i Vasaparken när jag går från bilen till jobbet.
Vrider jag på huvudet ser jag den otroligt snyggt dekorerade tågstationen,  aldrig förr har det väl varit så snyggt smyckat till jul i Västerås!?

Fortsätter jag att gå och tittar mot muséet ser jag på andra sidan Svartån en stor gran som är klädd med ljusslingor på ett dekorativt sätt... får ta foto imorgon bitti på den.
Det piggar upp i detta gråsvarta rusk att det finns så mycket belysning nu i december.

Jag har just vaknat!
Jorå, somnade i soffan strax efter åtta efter att ha släpat hem min orkidé, två av mina vinstflaskor och lagat mat.
Testade ett recept jag fick på jobbet... eller jag gjorde i princip om det totalt efter mitt huvud.

Hällde i 3 dl 4% Milda-grädde i en kastrull.
Kastade i lite grönsaksbuljon, tryckte ner lite pepparrot, kryddade med fiskkrydda och så hällde jag i en förpackning med rökt lax, färdigskivad i små bitar.
Väldigt praktisk förpackning jag hittade på Coop för 20 spänn.
Severade det till fullkornspasta, herre gud så enkelt, och gott!

Nu smakar jag på min whiskeyglögg jag köpte igår, för inte trodde jag att jag skulle vinna något på vinlotteriet.
Den är god, helt OK, men en liten smutt räcker.
Blossas starkvinsglögg däremot kan jag dricka 2-3 muggar utan problem så den spar jag till ledig helg.

Fick en massa pärlor och lås och grejer med posten som jag köpt på Tradera, fundrar på om jag vaknar till tillräckligt för att sitta lite vid pärlbordet.
Ska göra klart julkorten och mina decoupage-hjärtan också, när lusten faller på.
Det är lite klent med det just nu...

Idag fick jag ett samtal till jobbet från en personal ute i verksamheten.
Hon behövde hjälp med rådgivning och vi diskuterade lite, men eftersom jag är ny ville koppla vidare så hon verkligen skulle få bra svar.
Innan jag hann göra det frågade hon om jag är kort!?

Eh, ähum... nej 2 1/2 meter tänkte jag säga, men då hade jag ju ljugit så jag sa väl ja. (155 cm)
Jag tror jag känner dej sa hon då och jag började naturligtvis luska.
Har du gått i den eller den skolan?
Nej.
Har du spelat fotboll?
Nej.
Innebandy?
Nej.
Hon undrade om jag jobbat på den stora ICA-butiken och det har jag ju.
Där har vi jobbat tillsammans sa hon då men jag kände dej redan innan.

Hmmmmm... min hjärna gick på högvarv.
Lite mer diskussioner... sedan kom hon på att vi har gått i scouterna ihop när vi var små.
Min hjärna var fortfarande tom och mitt minne blankt som en putsad kopparpanna, men hon lovade att säga vem hon är nästa gång hon ser mej, för det gör hon tydligen då och då.
Ja, vad säger man...?

Berättade den här händelsen för mannen och just när jag var klar kom jag på vem hon är!
Tror jag...

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2008-12-02 22:01:13

Det måste ha varit spännande att försöka klura ut vem hon är? Jag gillar den där typen av utmaningar, att dra saker ur minnet.



Kollega B sa något om att när en varg synts till i Uppland och frågan om akyddsjakt kom upp, hade svarit blivit "nej, nu ska de vargkramande nollåttorna få se vad det är att ha varg". Vad vet jag...

Postat av: Ann

Publicerad 2008-12-03 05:11:35

God morgon! Ja jag trivs sjukt bra!

Postat av: linda

Publicerad 2008-12-03 08:21:01

Hemskt när människor känner en och man inte minns..*L'

Postat av: linda

Publicerad 2008-12-03 10:12:37

Ett sådant träd hade jag heller inte tackat nej till i trädgården.



Pepparkakshus är hur juliga som helst..*L'

Postat av: TT

Publicerad 2008-12-03 21:01:12

Anne, jag blir galen av sånt! Men nu kom jag ju på till slut, tror jag... om det är hon jag tror har hon bytt efternamn...hmm..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela