TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tredje advent

Publicerad 2008-12-14 11:43:01 i Allmänt,



Tredje advent, fast här är inte ljuset tänt.
Inte ännu, det brukar vi göra när vi äter middag eftersom mannen tillbringar helgerna ute i skogen för det mesta.
Personligen tänker jag gräva vidare i tvätthögen, underbar söndagssyssla, verkligen...

Men jag tänker också ta en tur ner till Stenhuset.
Det är där vår hantverksförening håller hus och konstutställningar äger rum.
Brukar vara mycket fint nu till jul att titta på, och gott fika.
Skönt att allt är inom promenadavstånd här i byhåla.

Har ont i magen idag, kan det vara vinet?
Vaknade halv sju och då var det rejält ont men jag lyckades somna om och sov faktiskt ända till elva.
Nu blir det kris ikväll när jag känner pressen att försöka somna tidigt för att man ska upp till jobbet, men man blir liggande vaken, suck.
Jag tror att nästa år ska jag sätta en gräns på nio, längre än så får jag inte sova på söndagarna, då ska väckarklockan ringa och jaga upp mej för en inspierande innehållsrik dag!
Jo tjena... men i alla fall jaga upp mej.

Ska försöka pigga upp mej med en lång varm dusch kanske...
Jag har sovit så länge så kaffet mannen gjorde imorse har kallnat i termosen så nu sitter jag och väntar på att vattnet ska rinna igenom kaffefiltret ner i termosen för att sedan rinna ner för min kaffesugna strupe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela