TyraTok

Livet är ett äventyr!

Triss i tabbar!

Publicerad 2008-12-16 08:36:28 i Allmänt,

För att toppa mina "olyckshändelser"  halkade jag på parkeringen utanför L-badet efter träningen.
Gick och pratade med A och rätt som det var låg jag framför min bil med ena armen om extralysena.
A, som satt sej i sin bil undrade vart jag tog vägen, haha.
Mysigt att ligga på den blöta isen... och jag blir alltid lite nervös att bäckenet ska åka på sniskan igen, men nu dämpade ryggsäcken lite av fallet.

Jaja, när jag kom hem stod det i alla fall en god kycklinggryta på spisen och jag tog en lång varm dusch.
Tina körde stenhårt med oss, det var ju sista passet före jul och jag har nog aldrig varit så svettig efter ett ragga-pass.
Får en verkligen att tveka och fundera om man ska fortsätta i vår... :o)
Närå, det känns i hela mittersta delen av kroppen att mag- och ryggmuskler jag inte använt på många år har vaknat till liv.
Ont gör det emellanåt, men skönont som Ann säger.

Hörde i morse att det varit en ganska kraftig jordbävning i Skåne så jag har messat dotter D för att höra om hon känt nåt.
Men hon sover ju så tungt så det är fullt mycket möjligt att hon inte gjort det.
Jag minns en gång när jag vaknade av att det small till i hennes rum, jag trodde halva huset rasade eller att någon kastat in en stor sten genom rutan.
For upp och in i hennes rum och där var fullt med spegelskärvor över hela golvet.
Katten Wilbur hade vält en spegel som stod lutad... men D sov som en stock så jag fick ligga där och plocka skärvor hela natten för att hon inte skulle vakna och kliva i dem på morgonen.
Hon vaknade inte  fast det klirrade och hade sej när jag städade undan heller!

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-12-16 08:43:06

Godmorgon!

Här är man jättedålig på att svara på kommentarer, jag kämpar mig igenom. Hihi.

Jag mår ganska bra, jag står upp och klarar att göra saker, men jag förstår de som brakat in i väggen....

Så nu ska jag sätta fartoch fixa här hemma....det är nog nyttigt för mig.

Ha en fin dag!

KRAM

Postat av: åsa

Publicerad 2008-12-16 09:30:50

Det sägs ju, att en olycka kommer aldrig ensam och det stämmer visst...

Vilken tur, att du inte slog dig, det hade ju kunnat gå väldigt illa.

Det där med att sova tungt, min yngsta dotter, hon vaknar inte av mindre än en handgranat..

Ha dé!/Kram

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2008-12-16 12:32:12

Hej!

Vissa dagar är så där. Jag brukar också ha riktiga spill-och klumpighetsdagar.

Hoppas att du inte tror på skrock då spegeln gick sönder....:-)

Vi hörs // Kram Anna-Karin

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2008-12-16 12:33:44

Hej!

Vissa dagar är så där. Jag brukar också ha riktiga spill-och klumpighetsdagar.

Hoppas att du inte tror på skrock då spegeln gick sönder....:-)

Vi hörs // Kram Anna-Karin

Postat av: linda

Publicerad 2008-12-16 15:04:51

Jag sov också, ingen jordbävning som väcker mig inte...L



Postat av: linda

Publicerad 2008-12-16 16:49:24

Vad är det man säger...bättre sent än aldrig..L

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-12-16 20:49:17

Ajaj, jag ska och träna för Tina imorgon, då vet jag vad jag har att vänta mej!! DU - ta det lugnt när det är halt... KRAM

Postat av: anne

Publicerad 2008-12-16 21:57:42

Det är otroligt hur djupt somliga kan sova. Dotterns kompis har fem larm med fem repetitioner var, och ändå försover hon sig. Jag vaknar, viss tid på morgonen, av om någon vänder sig i sängen, i rummet bredvid...

Postat av: TT

Publicerad 2008-12-16 22:39:49

Anna-Karin... nu när jag tänker efter och räknar...hmmm... sju svåra år... mjaa. :D



Linda, du har rätt, bättre sent än aldrig, och i värsta fall blir det pengar i kuvert! :o)



Hmmm... undrar vem som ska träna för Tina??



Anne, jag är också så himla lättväckt, måste vara sedan barnen var små och man hörde varje liten hostning för innan sov jag som en stock.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela