TyraTok

Livet är ett äventyr!

Gott slut, och gott nytt!

Publicerad 2008-12-31 18:57:36 i Allmänt,

Jag skrev ett inlägg här i förmiddags, avslut för året men det är puts väck!
Jag har dessutom varit runt hos er, mina bloggvänner, och plitat nyårshälsningar och det har bara blivit error!
Grrrr... känns inte alls bra att saker och ting bara går upp i rök...

Idag sov jag till fyra minuter över elva efter att ha varit vaken halva natten.
Somnade från TV:n vid tolv-snåret men vaknade av någon anledning och kunde inte somna om.
Medans jag låg där och funderade plingade det SMS i  mobilen, något som gör mej kall när det kommer mitt i natten.
Klev upp för att se vad det var, och det var inget!
Fanns inte ett oläst mess i mobilen!!
Jaha, ja, sen var man ju klarvaken, så det var bara att slå på TV:n igen och glo.

Skulle ut med Tequila en sväng efter lunch,  för mej var det ju frukost, och precis då kom mannen från nyårsjakten.
Följdaktligen åkte vi ut i skogen istället för lite riktigt frisk luft så Teq också fick springa av sej lite.
Så himla vackert med all rimfrost som gnistrade i solen

                                       

Smilla drog i väg på äventyr medans jag sprang runt med mobilen och fotade.

                                              
               
                                                   

En härlig dag blev det och mannen hade kvar glögg i termosen, till min stora glädje.
Starkvinsglögg dessutom!
Ja, han hade ju inte druckit det, det fanns alkoholfri också, men jag tog en rejäl mugg av den andra, värmde gott i kroppen.
Vart nästan lite onykter där i skogen, haha.

Nu har vi ätit nyårssupé, eller det har vi ju inte, men vi har ätit hasselbackspotatis, mörad ryggbiff och egenkomponerad sås med sallad till.

Smilla kom just och la sej bakom mej  här i datorhörna för det skjuts raketer en bit bortåt vägen.
Hon är inte lika rädd som förra året men hon gillar det inte.
Får se om man kan gå ut och rasta henne strax, innan det tar i ordentligt.

Men jag ska försöka igen med min nyårshälsning...

Ring klocka, ring, i den bistra nyårsnatten!
Jag önskar er ALLA er riktig trevlig nyårsafton, ett gott slut och ett otroligt Gott Nytt År!

                                                                        

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-01-01 00:51:35

GOTT NYTT ÅR på dig!

Det kommer bli ett bra år, dår vi hoppas.

HA det gott!

KRAMisar

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-01-01 08:53:29

Godmorgon!

Hoppas du sovit gott oh drömt sött.

Kram

Postat av: anne

Publicerad 2009-01-01 09:59:01

Gott nytt år! Har du sovit bättre i natt? Här ser det ut att bli en solig dag! :)

Postat av: anne

Publicerad 2009-01-01 09:59:06

Gott nytt år! Har du sovit bättre i natt? Här ser det ut att bli en solig dag! :)

Postat av: anne

Publicerad 2009-01-01 11:43:14

Bilringen säger du...Vilken av dem, säger jag...

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-01 13:46:28

Anne och Kattis, jag har sovit helt underbart gott inatt!

Solen skiner och vi har varit i skogen med hundarna, bra start på nya året.

Och Anne, jag har också flera men jag försöker blunda för det, fasar för att de ska växa i hop till en stor livboj! :o(



God fortsättning.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela