TyraTok

Livet är ett äventyr!

Kallskuret

Publicerad 2008-12-18 08:41:34 i Allmänt,

Kvällen igår blev jättelyckad.
De flesta av oss satt här uppe i vårt mysiga lunchrum och drack lite vin och åt kex innan vi gick ner till restaurangen.
Vi hade ordentligt kul vid vårt bord, skrattade så alla andra satt och tittade på oss. :o)
Kanske skulle vi lyssnat lite mer på vad kocken berättade om maten för jag och några till fattade aldrig att de som stod framme var fem olika kallskurna rätter, vi tänkte att det var ovanligt maffiga förrätter och trodde vi skulle få en varmrätt sedan.
Men det var jättegott i alla fall och mätt blev man så det räckte.

Så kom det kom ett skönsjungande luciatåg och uppträdde så vackert.
Det var elever Carforsska gymnasiets estetiska program, dom var så duktiga.
Var dock lite orolig för dotter D messade och undrade om jag kunde sätta in en hundring så hon kunde ta sej hem med bussen men jag hade ju ingen bankdosa med mej och telefonbanken kommer jag inte in på för jag minns inte mitt lösenord.
Efter många och men hade det väl löst sej till slut, stackaren.

Efter middagen försvann folk rätt snabbt men vi var några tappra som gick tillbaks upp till vår korridor för ett sista glas vin.
Halv tio åkte vi alla hem, arbetsdag dagen efter.
Mannen kom och hämtade mej för då hade jag missat sista tåget med en kvart och hade annars fått vänta till 22.30 för sista bussen hem.
Somnade rätt snabbt när jag la huvudet på kudden har jag en känsla av.

Imorse var det något fel på tåget, skulle bli rejält försenat ropades det ut, så jag tog bussen.
Såg att tåget kom men det blev bara stående kvar vid perrongen, så det var nog tur det.
Fast lite sen blev jag, men men... shit happens.
Får väl igen bilen ikväll så är ordningen återställd.

Kommentarer

Postat av: linda

Publicerad 2008-12-18 10:43:29

Låter trevligt!

Ikväll ska jag baka pepparkakor med en massa huliganer..

hoppas det blir lugnt..L

Postat av: Paula

Publicerad 2008-12-18 17:17:26

Hej på dej! Oj, nu har jag läst ikapp allt jag missat, o måste först fråga, vilken olycka? Jag hängde inte riktigt med, var det någon du kände som förlorade sitt barn?

Kul att läsa om hur du o mannen träffades, jag har sagt till maken att sjutton också att inte internet fanns på den tiden man var lovlig, hihi

Honom hade jag inte hittat då, för han anser att nätet det är ett ställe att söka information på samt lägga in order o annat jobb. Men surfa, nää, och nu är jag ju lyckligt nygift så det var väl lika bra att inte internet fanns. Men jag känner ganska många som hittat varandra där, bl.a min svägerska vars nya karl jag fick träffa i höstas.

Ha de nu gott, här försvinner all snö i rasande fart, trodde jag skulle deppa ihop, men försöker istället bita ihop

Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela