TyraTok

Livet är ett äventyr!

9 timmar dvala

Publicerad 2008-02-20 09:59:15 i Allmänt,

Cheeezuz, jag har sovit 9 timmar inatt utan att vakna eller drömma underliga saker,  i alla fall minns jag inga konstigheter.
Somnade före tolv trots att jag sov en timme i soffan efter jobb, möte och god laxmiddag.
Har träningsvärk i de övre magmusklerna men det är ju bara bra intalar jag mej...

Fick nya schemat igår och plitade in i kalendern... hmm... stor skillnad att gå upp till heltid från 80 % men å andra sidan vet jag hur jag ska jobba nu.
Jobbade mycket extra förr så då rök de dagar man tänkt vara ledig, nu är jag ledig när det står så på schemat för det blir för dyrt att ta in mej i första hand.
Roligare för mannen också, han har planerat saker för han har trott att jag var ledig, så har jag kommit hem och sagt att jag ska jobba extra den dagen.
Och roligare att öppna lönekuvertet förstås, viktigaste av allt, speciellt nu efter löneförhöjningen.

Kollade lite på kryssningar, de gamla glamrävarna Sweet ska ju spela på Vikingbåten 27 mars, men vad dyrt det blev, vi får se, måste kolla clubrabatten.
Annars skulle det vara kul att göra nånting nu när det börjar bli ljusare ute, och jag har ju faktiskt 41 dagars semester att ta ut!
Fast som vanligt blir jag väl snål och gnetar och spar till nästa år igen...

Egentligen skulle jag behöva ta ut några veckor nu, hyresvärden har stäng verkstaden och åkt till Afrika en månad så mannen har det lite tråkigt på dagarna tror jag.
Lite har han att pyssla med men i det stora hela är det för tyst här.
Till och med jag, som gillar tystnad numera efter stökiga dagar på jobbet, tycker det är lite väl dött, tur djuraffären är öppen i alla fall.
Men dom var inte så glada i förrgår för mannen hade lackat ett lastgaller i verkstaden och den skarpa lukten gick tydligen rakt in till dem... oich.

Idag börjar jag inte jobba förrän 14.00 och har kvällen med dotter J.
Tänk att hon snart ska flytta till sin fina tvåa, så slipper hon gå ner i källaren för att duscha, och kan ge pojkvännen en nyckel dessutom!
Lilla tant A,  som hon hyrt av har inte velat ge ut två nycklar till den lilla ettan, och varit noga med att O inte fått flytta in där heller.
Första mars förra året fick ju dotter D nycklarna till sin fina etta med dusch i lägenheten. :)
Nu är det bara sonen som kommer att bo illa ett tag, hos oss, hehe.
Min lägenhet i sta´n, som han bor i, ska rotrenoveras så han väljer bonnhålan här i stället för att bo i en barack på gården.
Kul tycker vi, här finns gott om plats i alla fall, får se vad han tycker. Han kanske flyr i vild panik efter en vecka...

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2008-02-21 11:53:01

Ja, inte är det lätt att gå ner i vikt..jag har försökt så många gånger...
och lyckats..men aldrig klarat hålla kvar det!
Så nu efter operationen ska det vara omöjligt
(nästan)
men ord etsar sig fast...de kan nästa vara värre än ett slag.

tack för dina uppmuntrande ord, de hjälper mer än du anar!
Vi får ta nya tag och kämpa på tillsammans...
det sägs ju att tillsammans är vi starkare..*L*

Postat av: Tania

Publicerad 2008-02-21 12:13:23

Åh, Sweet! Balroom Blitz dansade jag till när jag var popsnöre :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela