TyraTok

Livet är ett äventyr!

Färgblind...

Publicerad 2008-02-07 09:43:28 i Allmänt,

...kändes det som om man var igår!

Började inte jobba förrän 16 så jag tog en kortare promenad med hundarna. Ville inte förta mej första friska dagen och så regnade det rejält, så efter den kvartens promenad så var dunjackan så tung att det blev ett kombinerat styrkepass också.

När jag sedan skulle åka hem efter jobbet var det så kompakt mörkt att det bara var att haka på ett par röda baklyktor och hoppas på att dom också skulle till denna byhåla!

Idag ser man i alla fall att husen längre ner på vägen är röda, det är där jag vill bo!  Fina röda trähus med trädgård!
Så självklart är det bättre väder idag när jag ska jobba 10.30-19, sådant slår ju sällan fel.

Testade i förrgår kväll på nätet att få ett IKEA-konto men icke sa möbelvaruhuset... inte ens femtusen fick jag.
Det spelar ingen roll att man har fast jobb, inga stora skulder, en halv sommarstuga och en insatslägenhet som är kontant betald och värd ca 300 000... oh nej, jag har en liten prick kvar tydligen. 
Hoppas den hinner försvinna när jag kommer fram i kön till de röda husen för annars får man väl inte bo där heller...

I och för sej är det skit samma för jag behöver egentligen inte IKEA-konto men för att pigga upp oss ville jag köpa en ny säng men vi ligger inte i sjön så jag kan vänta någon månad eller två och sen köpa den kontant, och hyllan jag ville utöka bokhyllan med kan jag önska mej i födelsedagspresent, börja spara barn :o)

Duschdags innan färd till arbetet... njä... känner ingen arbetslust alls idag men den kanske vaknar när jag närmar mej staden...

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-02-07 11:32:35

Ja du, hur man än vänder sig har man rumpan bak brukar jag säga.......
Ha en bra dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela