TyraTok

Livet är ett äventyr!

Fet tisdag!

Publicerad 2008-02-05 22:48:31 i Allmänt,

Jaha,  precis så känns det... menssvullen och plufsig och fet... men dock feberfri!

Tänker inte äta semla idag, mestadels för att jag inte tycker om dem, lite dels för att jag numer inte ska äta sådant förrän framåt maj.
Möjligen om någon serverade en sån där wienersemla utan mandelmassa i så kanske...

Hörde i helgen om ett recept jag ska prova om fem kilo.  Ungefär så här, man gör muffinssmet och så stoppar man ner två dumlekolor i smeten i varje form!
Läskigt gott skulle jag tro, återkommer med hela receptet, måste fråga C hur det var nu igen.

Annars? Tja, började halv sex imorse... lugn morgon för telefonen, som fungerade igår kväll tydligen, ville inte vara med imorse.  Endast några få kom fram, dom som valde babysim, och det var inte många.
Hade äntligen fått klart och tagit med S:s halsband men hon var inte där idag så jag vet inte om hon gillade det...

image69

Dotter J tog över när jag gick, blev lite besviken över att jag skulle till IKEA med lillesyrran hennes, men det går ju fler tåg. I helgen vill jag t ex gå på mässan i Västeråshallen, dotter D med, vi tre var på den förra året.

När jag kom till skolan för att hämta D var sonen också där, sjuk, men ville med ut till Hälla, vilket resulterade i att D fick kravla in bak och ligga på hundarnas plats. Så är det när man reggat om till lätt lastbil! :)
Men hon är ju smal och smidig så det funkade.
Kollade in Hemnes-sängen på IKEA,  som dom har lite rabatt på nu för Family-medlemmar... vill nog ha den.
Hade spanat in en sååå fin säng på Cheap Nils men hur fasen ska jag få råd med den...?
Nu har vi en säng med enbart huvudgavel så bäddmadrassen hänger oftast halvvägs ner i golvet vid fotänden på morgonen... suck.

Annars handlade vi bara lite smått, käkade en pizza-slice och lämpade av den sjuke sonen hemma för vidare färd mot Biltema. Mannen skulle ha en lödkolv och det var snabbt avklarat.
Efter mellanlandning på Media Markt för inhandlande av smaker till kolsyremaskinen åkte vi hem till dotter D för att titta på hennes ommöblering. Där har vi ungen som brås på sin mor!
Det ser annorlunda ut varje gång jag kommer dit och nu spånade vi idéer och släpade runt lite till - perfekt!
Tills hon hittar andra lösningar! :o)
Saknar min gamla lägenhet på det viset att vardagsrummet var helt fyrkantigt och lätt att pula runt i.
Här har vi ett mycket större vardagsrum men dock med skiljevägg så det är inte lika lätt att baxa runt vår stora soffgrupp.  Den såg så liten ut i affären... men här... oich! 
Fast sköna är dom, sofforna. Har sovit en skvätt i den lilla ikväll, missade nästan Bygglov... eller ja, jag missade nog det mesta av det faktiskt... men man orkar inte gå upp halv fem och springa i butiker efter jobbet hur som helst vid min ålder!

Kommentarer

Postat av: Molina

Publicerad 2008-02-05 23:13:51

Åh vilket fint halsband!!

Postat av: Berith

Publicerad 2008-02-06 10:03:46

Jättefint halsband!
Skönt att du känner dig bättre från förkylningen igen.
Kramisar

Postat av: TT

Publicerad 2008-02-06 22:10:09

Kul att ni gillade halsbandet, mina vänner! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela