TyraTok

Livet är ett äventyr!

Förkylt!

Publicerad 2008-02-01 19:47:30 i Allmänt,

Jag måste känt på mej igår att jag skulle vakna idag med en redig förkylning!
Är så glad att C tog mitt kvällspass idag, det hade jag nog inte pallat med...

Kvällen igår var skoj fast det började lite traumatiskt, när badet väl var stängt och vi var piffade och puffade så hittade vi ingen korkskruv!
N sprang i vild panik ner till relaxen, men dom hade inte kvar sin!
Måste man slänga den bara för att man inte längre får dricka där inne? Finns det inte alkholfritt vin med kork??
Inte vet jag för jag har nog aldrig köpt alkoholfritt...

Nu kom vår hjälte, badvakten R, den unge raringen till undsättning och karvade och hade sej så till slut... efter silande och sopning och skurning av golvet så!

image68

Det var lite annorlunda att hälla upp rödtjut ur en tupperwarekanna men what the heck, man får inte vara fin i kanten.

R satt kvar och gaggade med oss tanter istället för att gå hem och var så himla snäll att han körde ner oss på staden,  nästan ända fram till dörren kom vi och fick åka något så fint som en Ford!
Saknar min gamla röda taunus... den har varit med om mycket!

Vi dansade och for och hade roligt och rätt som det var stod en liten försynt man bredvid oss på dansgolvet och flinade. Jag tänkte just vifta iväg honom, ja, jag kan vara rätt burdus och otrevlig,  men så kikade jag väl i alla fall en gång extra, tur det.
Det var ju en babysimspappa, lilla söte Svens pappa, som nästan aldrig säger flasklock och inte heller har glasögon i bassängen för den delen.
Jisses vad duktig han var på att bugga och dansa då!
Skenet bedrar minsann, vi hade jättekul innan jag råkade slänga en blick på mobilen... klockan var över ett och mannen hade bett om att inte behöva åka efter två... och jag hade ju inte trott att jag skulle orka längre än till tolv typ...

Både N och jag var runda under fötterna när vi klev in i bilen... blanda rött och vitt vin... ibland har man en lätt släng av hjärnsläpp. 
Kände aningens  illamående när jag kom hem och försökte käka en liten yoghurt, men somnade nog innan den var i magen.
Och som sagt... vaknade runt sex med skallebank och så ont i halsen, trevade mej ut i köket och drack en halv liter mjölk och tog två alvedon.
Funkade inte... upp igen... ner i sängen igen... fan, huvudet dunkade... men så till slut somnade jag om och sov djupt fram till halv elva och sen har resten av dagen i alla fall fungerat... men inte så mycket mer.
Bävar lite för morgondagen, ska börja åtta med ett litet städpass och just nu är jag kokhet efter att vi varit ut en sväng med hundarna.

Tiden får utvisa hur det blir med morgondagen...

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-02-04 08:32:07

Men Tittilainen, har du inte lärt dig ännu att inte blanda rött o vitt *asg*
Ha det/Berith

Postat av: TT

Publicerad 2008-02-05 07:02:06

Berith! Hellre rött och vitt än olika sorters rött eller söt ciiiiider! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela