TyraTok

Livet är ett äventyr!

Mammor!

Publicerad 2008-02-15 10:56:30 i Allmänt,

Igår gick jag och la mej tidigt, fick inte i mej så där väldans mycket mat för magen gjorde fortfarande ont, så jag kände mej aningens matt.
Vaknade 00.40 av att mobilen ringde en signal. Gick upp och såg att det var sonen! 
Han ringer inte ofta, är som mej, ringer bara när jag vill något. Jag ringde tillbaks men inget svar.
Skickade ett SMS och undrade vad han gjorde, inget svar. Ringde igen, nu började jag bli orolig. Han är ju bara 25... tänk att man aldrig släpper sitt hönsmammemanér...
Slå igång datorn då sa mannen, (så bra idéer får inte jag nattetid,) och se, där var han. Vad gör du, undrar jag och han förstod ingenting.
I samma ögonblick piper det SMS från honom igen. Men min mobil blev stulen på pizzerian på Bäckby ikväll efter vi hade delat ut flygblad om bokcafét, säger han.
Då läste jag SMS:et som kommit från hans telefon: Jag är sover mamma och du

Vi garvade båda två och insåg att det nog var någon lokal förmåga som tagit mobilen och försökte låtsas vara min son, så jag skrev tillbaks med stora bokstäver. LÄMNA TILLBAKS TELEFONEN DÄR DU TOG DEN TJUV!
Men det har jag inte fått svar på än... eller så kommer dom väl och lägger en liten bomb utanför trappan någon natt.

Jaja, jag lyckades i alla fall somna om efter någon timme, tur man har en TV i sovrummet för sådana här nätter.
Vaknade halv tio, solen skiner, underbart, och mannen är i skogen och jagar.
Gillar mina ensamma morgnar, har ju t o m fått VLT igen.
Jag fyllde i en kupong i tidningen och gav mej själv VLT i tre veckor från vår hyresvärd.
Ja, jag berättade det för honom också så han vet vad han gör.

Nu pep det precis SMS igen, men det var inte från mobiltjuven, det var från Posten.
Tredje SMS:et om Jotexpaketet, men nu stod det rätt summa!  Har mitt mail till Jotex fungerat eller har posten bara insett att det varit fel på 202 kr tro!?
Ska hämta ut det innan jag åker till jobbet!  Ska även hämta ett datorbord som jag fick av snälla A, dom renoverar och donar och yngsta kotten vill ha nya möbler.

Undrar hur magen kommer att kännas idag då. Det var många på jobbet som mått risigt, något är det som går.
Kände mej helt febrig när jag jobbade igår men det försvann.
Nu har jag druckit minimjölk, morgonkaffet igen och lite youghurt och det känns bra.

Igår märktes det att det var alla hjärtansdag, jisses vad mycket män det kom och köpte presentkort på spa-behandlingar, en hade t o m cykel med unge och väskor med sej ända upp i receptionen, och medan han stod där ringde hans fru. Ja, jag är på väg hem sa han stressat, hahaha... sista minuten verkligen!

När min kärlek ringde till jobbet berättade jag om alla som skulle fira sina sambos och fruar... kanske aningen sarkastiskt, jag vet inte... men då sa han att han hade tänkt slå på trumman lite extra när jag fyller för han är lite pank nu. Jamen jag skojade bara sa jag, vi firar ju inte sånt här.
Men när jag kom hem fick jag i alla fall fina rosor och gelehjärtor!  Mmmmmm... han är go ibland.. rätt ofta.

image73

Så fick jag skämmas lite för jag hade inte köpt något... så jag får väl slå på stora trumman nästa vecka när han fyller.

Dotter J ringde igår morse och behövde värktabletter så jag svängde förbi L-badet innan jobbet och hann även ge henne sockorna hon skulle fått i julklapp! Det går inte undan här inte... men hon tyckte om dom.

image74

Fick bli alla-fötters-present istället då.

Nu ska jag banne mej ta en promenix i solen innan jag måste åka in till staden.
Följer just nu en blogg som är så himla intressant, www.fetmaoperation.blogg.se, är helt imponerad av vilkestyrka och orken hos den tjejen!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-02-15 11:15:47

åååå tittut :D va kul att du fann mig.

Postat av: Berith

Publicerad 2008-02-15 18:41:06

Va du e duktig som fortfarande stickar sockor. Det gjorde jag när mina tjejer var små, nmen inte nu längre...undrar om det har med lathet att göra *visslar*

Postat av: TT

Publicerad 2008-02-15 21:14:27

Berith! Första sockorna på en sisådär 20 år! Det är väl därför det tog sådan tid, klura ut hälen och sånt man glömt... och t o m glömde från ena sockan till den andra! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela