TyraTok

Livet är ett äventyr!

Slut som artist...

Publicerad 2008-02-04 15:24:24 i Allmänt,

... eller kanske snarare statist...

Igår var jag i alla fall mest en statist på jobbet, kändes helt OK.
Men jag kom på igår kväll varför helgen inte varit så betungande trots sjukdom, det beror ju på tystnaden!
Inga telefoner har ju ringt sen i torsdags, när kommunen skulle införa IP-telefoni och allt brakade efter en kvart.
Jisses så skönt det har varit att slippa allt detta ringande!!!

Det förklarar ju varför man inte var helt slut igår kväll utan satt uppe och tittade på TV till 23, Wallanderfilmen var vansinnigt spännande, och sen fortsatte kolla halva natten i sängen. Jag gillar Mannen som talar med andar, larvig titel och väldigt amerikanskt, men fascinerande öden och besked.

I och för sej kunde jag inte sova för helt plötsligt gör det så förbannat ont när jag hostar och snyter mej, precis under brösten, typ i revbenen.  Och då ska vi inte prata om hur det känns att nysa! :-/
Febern är i alla fall bättre idag, om än inte helt borta märkte jag när jag började röra mej ut med hundarna.
Sedan torkade jag av trappan från hallen upp till lägenheten för med två hundar, en deltidskatt och en man som klampar in med skorna på så blir den en sorglig historia rätt snabbt.
Så hängde jag tvätt och nu fryser jag som fasen...  tröttsamt.

Jag vet att man blir frisk om man vilar, men jag är en rastlös person... fast resten av dagen ska gå åt till stillasittande aktiviteter tror jag... hoppas jag.
Har i alla haft vett att säga ifrån mej bassängbesök i morgon!

Idag börjar ju det nya livet... å då kommet mannen hem med nyinköpta munkar!
Shit... nå, tog en efter frukostvällingen, det får bli avslutet. Idag ska middagen bestå av grönsaker, basta!

Nu ska jag sätta mej och kolla igenom mina Traderaköp som kom med posten idag, lite smått och gott  på pysselfronten, IKEA-tidningen, bokklubben och bilder jag beställt på papper... ovanligt att ha numer men kul att kunna göra ett album igen.

Väntar på att dotter J ska ringa och berätta hur det gick med tatueringen... hon har fortsatt med sina fraser på latin... så häftigt.
Själv höll jag på att leta ihjäl mej efter min vädur för hon skulle få ta med den för ett kostnadsförslag men hittade inte den i min röra här. Såg den ju förra veckan?!
Men så kom jag på att jag inte kan göra den förrän efter v 19 när babysimmet är slut så jag kan tagga ner letandet.

Nä...  nu har jag svamlat klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela