TyraTok

Livet är ett äventyr!

Dag 3

Publicerad 2008-01-03 22:21:25 i Allmänt,

Ingen dag är den andra lik, och tur är väl det för då skulle en sådan irrationell människa som jag få ganska tråkigt.

Till att börja med kom jag inte upp för den yttepyttelilla sluttningen från parkeringen ut på vägen. Jag tappade dock inte fattningen och började tokgasa, utan försökte verkligen smyga upp men tji.
Ville verkligen inte att gubbsen från bilverkstaden skulle komma ut och skratta ihjäl sej så jag gav mej inte och till slut lyckades jag ta mej in i andra hjulspår och kom iväg. Skulle ju skjutsa dotter J till L-badet så det var lite bråttom, men det funkade inte i halkan. Blev lite sen men snälla P förlät!

Dagen förflöt rätt lugnt första halvan men sen brakade det löst... slutade med en polisanmälan, fast vi missade den vi skulle anmäla, synd som fan. Men kommer han igen så... jag känner igen honom till utseendet och man beter sej inte så!
Tänker inte gå in på detaljer här... men sån´t får INTE förekomma.
Annars gick dagen bra, jobbade ju med N och då går det bra! Fast vi hade just värmt våra matlådor när rabaldret började så vi fick springa runt och kasta i oss tuggor, typiskt. Min goda lax!
Men kvällen blev lugn så vi hann smälta maten i alla fall.

När jag tänker efter... den här bloggen handlar om jobbet, och jobbet, lite av min lilla fritid och vad jag äter.
Vilket stimulerande, fascinerande intressant jag liv jag lever!
Måste göras något åt!
N och jag kom överens om att vi umgås alldeles för lite, både med varandra och andra och det ska vi ändra på!
Så nu har jag två förändringar att åtgärda under 2008! Börjar på måndag med viktförändringen, efter dotter D:s födelsedagskalas.
Umgänget kan jag ju ändra på direkt, ja, inte ikväll kanske men det måste prioriteras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela