TyraTok

Livet är ett äventyr!

Dagar 7 och 8

Publicerad 2008-01-09 10:23:55 i Allmänt,

Dag 7 var en ledig dag, så naturligtvis var jag pigg redan vid åttadraget på morgonen. Trots mitt vinpimplande kvällen innan dessutom!

Hade föresatt mej att göra ingenting denna måndag för de lediga dagarna under julen var halvt hektiska med mat och gäster. De två dagarna under nyår som man var ledig var lugnare men nu skulle jag göra ingenting!

Men... det blir himla tråkigt att göra ingenting en hel dag så jag plockade undan alla tomtar, inget direkt betungande jobb och rätt skönt att få undan.                                                 image60 
Här står dom på parad i väntan på att få lägga sej ner i sin fina låda och vila inför nästa jul.
Hittade dock några fler efter bilden togs... halvsenil som man är minns man inte alls vad man placerar ut tre veckor tidigare...

Dock vill jag inte tömma öppna spisen ännu, det är så trivsamt där inne, jag tror tomtarna trivs ihop med älgarna och trollen.                                                     image61

Annars hände inget under denna måndag... spelade alfapet mot sonen via nätet och förlorade, la ärtor i blöt för ärtsoppskok (bra när man är pank) och tidig kväll. Man blir trött av att göra nästan inget.

Dag 8!
För 22 år sedan låg man alltså och vred sej i plågor för att få ur sej den lilla tjockisen D!
Hon vägde ett halvt kilo mer än sina syskon, jag tyckte verkligen det kändes! :)
Men hon var sååå söt med sitt svarta tjocka hår så man smälte ju direkt.

Skickade SMS vid sextiden på morgonen, hon är född 05.55!
Jag var ju ändå på jobbet, första 5.30-morgonen för det här året. Hemskt!
Fast det var en skön morgon, skolorna har inte kommit igång ännu så det var lugnt och fridsamt. Så lugnt att jag glömde koka kaffe! (Dagen slutade med huvudvärk förstås.)
Plitade i våra tider i schemaboken och sålde nåt gymkort... perfekt arbetsdag!

Plumsade i bassängen vid lunchtid, kul med nya grupper, nya små små bebisar som ska lära sej vistas i vatten. Det är så förunderligt att se förändringen under dessa åtta veckor, både hos barn och föräldrar.

Hade tre grupper och den sista var en fyra, det sista steget vi har, så då är barnen runt året.
Anade att det skulle vara mycket pappor och det var det, men det var lugnt!
Minns en trea jag hade med nästan bara pappor, jag fick nästan infarkt första lektionen för dom var så härjiga. Men man vande sej snabbt och sen hade vi jättekul!

Efter babysimmet gick jag in på relaxen och duschade och bastade. Båda döttrarna var där, en låg i kurbad och en på massagebänken, men sen hade vi fruktstund tillsammans innan jag åkte hem och dom skulle vidare till en kompis som också hade födelsedag.
Tusse Batong hade sökt mej... eller snarare Tussa, ang incidenten förra veckan men vi hann aldrig höras, missade varandra under eftermiddagen.

Dock vaknade jag idag av telefonen strax efter nio och det var från myndigheten. Vi pratades vid ett tag och det kändes bra.
Hade velat prata med min högsta chef om det här igår men hon var inte anträffbar tyvärr. Hon är så vettig och saklig när man behöver hjälp.
Kände inte direkt något stöd från den jag trodde jag skulle få lite input ifrån det så det är skönt att det kändes betryggande med denna kvinnliga inspektör.

Arbetsdagen börjar kl 14, jag ska hinna till banken och växla in vår norska julklapp före dess, diska och göra klart ärtsoppan så jag lär lägga i en växel, släppa tangentbordet och kaffemuggen och lalla in i duschen.

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-01-09 12:27:40

Hallojsan
Ja du, min yngsta fyller 22 idag 9/1. Vad åren går!!
Kan tala om att jag vägde mig idag efter precis 1 vecka och vågen visar 2,8 kg minus!! Trodde knappt mina ögon, var tvungen att kolla 2 gånger! Kul.
Kramisar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela