TyraTok

Livet är ett äventyr!

Fortfarande mörker...

Publicerad 2008-01-15 08:03:13 i Allmänt,

Inbillade mej när jag körde hit strax efter fem imorse att morgonmörkret inte var lika kompakt som det var före jul, när jag senast jobbade så olidligt tidigt... men nu när klockan snart 7.30 och jag ser bara en svart vägg utanför rutorna.
Alltså var det inbillning, så outhärdligt tråkigt!  Fast jag vet att när det väl börjar ljusna så går det undan, men jag vill ha ljus nu!  Tålamod är den dygd sägs det... så jag är väl inte dygdig då.

Men jag lyssnar på radio Rix och garvar åt de tre stollarna, min ljuspunkt dessa morgnar.
När jag kollade mailen fick jag se att jag ska på telefonkurs nere på Congressen kl 10 så dagen kommer att gå fort!
Enda smolket i bägaren är just nu hur jag ska hantera babysimmet idag...  tjejbesväret är som värst idag, känner att mitt myom växt tillbaks för blödningarna accelererar, så bassängbesök är inte att tänka på. Visst kan man köra från kanten men tvåorna har övningar som kräver ledare i vattnet... voine voine...

Får väl ringa gyn snart, innan det blir lika vidrigt som förra gången, då man inte hann ut från muggen under två dagar i månaden... fick järnbrist som hette duga. Men dom har sagt att nästa gång tar man bort hela livmodern och den operationen är jag inte så sugen på. Har legat bredvid folk som just gjort den... huuu så ont dom haft och sen sex veckors sjukskrivning i total stillhet... nja.

Gårdagen var en ledig dag, sällsynt!
Hade mammografi på eftermiddagen, tur det går fort för det är INTE kul att stå i udda ställningar med bröna ihopklämda mellan två plastskivor.
Men personalen på denna avdelning är ju underbar, den receptionen skulle jag vilja jobba i!
Dotter D meddelade förundrat att hela proceduren tog sex minuter från det jag försvann in, den stunden stod man ut, fast det gör ont, det gör det.

Efter det besöket åkte vi till återbruket och sprang runt och sorterade, hade bilen full med vårt skräp sen julen och D:s samlingar, jag har väldigt miljömedvetna barn så det är bara att haka på.
Fast jag har alltid sorterat och haft mej men kanske inte i den utsträckningen men jag bättrar mej!

Efter det sprang vi igenom Rusta i jakt på billiga hundsängar, men det hade dom inte så då blev det IKEA, där vi sammanstrålade med dotter J och kompisen H.
Började med restaurangen, dom käkade och jag fikade, syndade med en skumfylld fyrkant. :o/
Efter att allt var instoppat i bilen åkte vi till Cheap Nils för att leta hundsängar och där kan man ju handla sååå mycket roligt.
Besinnade mej, akrylfärg var nästan det enda som slank ner i korgen, en födelsedagspresent till dotter J, och så två hundbäddar då!
Vi stod länge och diskuterade storleken,  Tequilas fick inte bli för stor för då klämmer sej den lilla Smilla in där och Teq suckar ljudligt.

Hjälpte D upp till lägenheten med sina grejer och så åkte jag hem, handlade och skulle fixa lax till middag.
Paprikan ramlade ur kassen och rullade under mannens bil när jag lastade ur, hamnade förstås där jag inte nådde den och när jag packade upp hade jag glömt handla creme fraiche, så jag stekte kycklingpytt istället.
Snabbt och enkelt och Willys är väldigt god, jag är skeptisk till färdiglagad pyttipanna annars.

Teq la sej direkt i sin nya säng men den lilla... efter stor tvekan la hon sej i sin, men flyttade snart tillbaks till den stora smutsiga trasiga, efter att ha kastat längtansfyllda blickar mot Tequilas och försökt tränga sej ner där.

Internätet lägger fortfarande ner och hemtelefonen funker ikke....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela