TyraTok

Livet är ett äventyr!

Märkligt...

Publicerad 2008-01-12 10:01:56 i Allmänt,

... vad man kan få hitta på när man är ett statligt verk!?

En bra bit in i januari  får man ett brev från Vägverket med ett inbetalningskort p g a höjd fordonsskatt för lätt lastbil.
Snacka om framförhållning, denna skatt ska vara betald 31/1.
Finns det ingen personal där som i god tid skickar ut information om höjningen och sedan skickas ett inetalningskort ut en månad innan, som brukligt är vid förändringar.
Vilken egenföretagare skulle komma undan med sån´t här beteende?

Dom vill alltså åt sådana storbanditer som mej, som registrerar om sin personbil p g a skyhög skatt på dieselbilar, ca 7 000/år,  till lätt lastbil.
Detta innebär att man måste ha baksätet nerfällt och lastgaller inmonterat jämt. Då kan man alltså åka bara två personer i den och ha last i bakutrymmet. Liten lastbil?
Den funkar ju bra för mej som pendlar ensam och dessutom har två hundar som passagerare på fritiden.
Men nejdå...   alla ska bo i citykärnan i städerna och kunna gå till sitt jobb tydligen...
Trist byråkrati!

Ute är det lika trist, regn, regn och så lite mer regn... så inspirerande!
Nu behöver jag inte så mycket inspiration för en dusch men januari ska vara en vit och vacker månad!

Katten Monster har för ovanlighetens skull tillbringat natten hemma, och inte i min säng så jag har nog sovit som en stenkula inatt.

image63

Jag vann två flaskor vin på lotteriet på jobbet så den ena drack vi till rådjursfilén mannen hade lagat igår, med brysselkål och delikat sås på Mildas 4-procentiga grädde!
Tror i och för sej inte att det är nyttigt att äta middag vid 21-tiden men vad gör man när man jobbar mycket kväll.
Denna sena middag och vinet  hjälpte nog till att förhöja mitt nattsömn kan jag tänka, och så förstås den långa dagen igår som började 8.15 och alltså slutade 20.15.

Visserligen var jag ledig två timmar mellan föreläsningen och arbetspasset men då hann jag käka hos dotter J och sen hamnade jag på jobbet i alla fall.
Hade det funnits pengar på kontot hade jag kunnat åkt och fixat lite grejer men där finns 27 kr att vifta med, suck.
Får nog ringa min blomsterchief snart och kolla så han inte glömt bort lilla mej.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-01-12 10:16:38

Ja det är sjukt!
Jag fick ett inbetalningskort för några dagar sedan från trafikförsäkringsföreningen på 3000 kr för att bilen inte varit försäkrad under den tiden.
Och allt är förbannade folksams fel.
jag och handläggaren ( fick bilen sönderslagen förra månaden ) kom överens om en garage försäkrings som är en billig variant då den inte kommer att köras på ett tag och då sa han att jag skulle avställa den, men man kan inte göra det via telefon på vv.se och jag saknar login uppgifter til linternet och skrapmärkerna är kassa på bilen så man ser inte så jag beställer nya skrapmärken men får dem inte och VV erkänner felet pga datahaverier.
Nu tar ingen hänsyn till det och måste betala 3000 plus!

Postat av: TT

Publicerad 2008-01-12 19:01:53

Cheezuz!
Ja, det är märkligt hur mycket underlig byråkrati det finns i detta land!
3000 skulle vara en katastrof i mitt liv... hoppas inte det är det för dej!?

Postat av: Berith

Publicerad 2008-01-13 08:18:35

Vilket fint kort på katten! Ser så harmoniskt ut.
Tack för grattiset!!Lycka till själv med din vikt.
Kramisar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela