TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ninnaninnaninanna...

Publicerad 2008-01-28 21:49:32 i Allmänt,

... dagens  boktips!

Ledig måndag så jag har läst ut Kärleksbarnet av  Hillevi Wahl, en rätt stark bok.

Känner igen mycket av det hon skriver om, vi måste i vara i ungefär samma ålder. Hon beskriver sjuttiotalets kläder och nöjen precis som jag minns det.  Puss&Kram-jeansen med midjan uppe under armhålorna... :) 
Ungdomsgårdar och discon, fyllor och killbekymmer.
Boken berör mej också för att hon växt upp i ett alkoholisthem och med en mamma som hade den melankoliska finska kargheten...
Nu var inte mina fosterföräldrar i så dåligt skick som hennes, men man minns känslan när man inte visste hur läget var när man kom hem, och kompisar tog man sällan hem just därför.
Rekommenderas!

Nu är jag i valet och kvalet på nästa... jag köpte en bok på rea hos Willys (?) av Marianne Fredriksson,  Flyttfåglar. Har inte läst något av henne på många  år, tror det var Simon och ekarna jag läste då, och den gillade jag.

Eller ska jag börja på Jag går bara ut en stund, som jag just fått från en bokklubb... vi får se när jag lägger mej.


image67

Har just tittat klart på Simon och Tomas inredningsprogram, åh vad jag gillar dessa excentriska män.
Det är så kul att dom tar ut svängarna med färger och lite galna idéer, även om jag, som ju äääälskar lila, inte skulle ha fullt så många väggar med den tapeten.
Men det är dom enda inredarna jag nog skulle kunna tänka mej att ta in... fast nu är ju inredning ett av mina största intressen så jag vill helst bestämma och sköta det själv.
Kanske kunde man ha dom här i alla fall för underhållningen...

Så var den lediga dagen till ända! 
Vi var in en vända till staden, jag köpte en kjol på H&M:s slutspurtsrea för 49 kr, lila förstås!

Nu har jag en rätt tuff vecka med extratider, självvalda förstås,  framför mej med start 4.30 imorgon, puh för en så morgontrött person som mej, så jag borde väl natta snart men är ju som vanligt inte trött så här tidigt.
Sov dessutom till nio och sov bra trots att katten varit hemma inatt.

Har inte gjort ett smack av det jag föresatte mej idag, men jag har dock lagat god mat, ett experiment som vanligt och den här gången lyckades det, och så diskade jag.
Inte en grej av bädda rent, tvätta och ta fram pärlorna, hur kan man vara så här lat?

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-01-29 16:46:44

Visst är det härligt med böcker. Jag läser gärna en god bok, är inte så mycket för kärleksnoveller, utan det ska vara nåt med mer "tyngd".
Hoppas du hittar nåt bra att läsa. För min del får det vara tills ögat är bättre!
Kramisar/Berith

Postat av: Tania

Publicerad 2008-01-30 12:31:11

Visst är de underbara! I do lööööööööööööv them !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela