TyraTok

Livet är ett äventyr!

Skulle packa ju...

Publicerad 2008-07-29 21:57:17 i Allmänt,

... och här sitter jag efter hemkomst från stugan och en dusch efter en kokhet dag.
Inget nätberoende här inte,  nej inte alls... fast jag är inte så beroende så jag bloggar via mobilen, läser inte ens VLT eller någon annan tidning i den när jag är borta, lite distans måste jag ha känner jag.

Det konstiga är att när jag inte hade internet, första året vi bodde här ute, brydde jag mej inte, efter att ha varit inbiten nätare i många år.
Jaja, jag är i alla fall glad att alternativet finns...

Det kom just ett mess på MSN från sonen, han hade kommit in på sitt förstahandsval till högskolan!
Vi trodde det var kört för han hade missat en betygskomplettering, han trodde dom fanns där redan, men det funkade ändå att skicka in i efterskott.
Tydligen är det olika för varje högskola hur man behandlar sådant, men i Stockholm gick det bra!
Jag är så glad för hans skull, han har kämpat för detta.
Hoppas det funkar att pendla...

Själv har jag haft två underbara dagar.
I söndagskväll, när vi kommit till stugan ringde de norska vännerna och ville se sej om lite i Dalarna, så vi bestämde att vi skulle ses i Leksand på måndag förmiddag.
Det gjorde vi, åkte sedan till Rättvik, gick och kollade på marknaden och bilar och det jättefina badet.
Har inte hunnit lägga in några bilder än, det kommer senare.
Jag fick en jättefin ring av den käre mannen, inte en SÅN ring men en handgjord jättefin.

Värmen var förödande men ändock vart vi hungriga av gåendet.
Mannen skulle kolla till hundarna i bilen och vi följde en skylt om dagens på Pizzeria Bella.
Dock hittade vi inte den syltan, men mannen ringde och sa åt oss att komma till stället vi parkerat bilarna för där hade han hittat en pizzeria.
Ger mej fasen på att det är samma, vi skulle gått runt, trots den dåliga skyltningen, sa jag. Hur många pizzerior kan det finnas här, fast vi har ju tre i den här lilla hålan...
Och banne mej, det var Bella han hade hittat, hade vi gått runt nästa hörn hade vi mötts.
Tur var väl det i alla fall för dom hade enooorma pizzor och det kostade 55 kr för mat, dryck och kaffe!
Fast för mej är det ju inte bra med så stora pizzor... suck...

Idag följde jag med mannen på morgonprommisen med hundarna upp till sjön ovanför vår stuga, jag tog ett dopp med Smilla, lite kallt på förmiddagen men det gick.
Efter lunch gick vi ner till "vår" rangliga brygga, mannen slog rent med trimmern medans jag plaskade runt i sjön med joggingdojor på, bottnen är lite si och så.
Första doppet i vår sjö för året och det var så varmt vatten, underbart.
Sedan klöv och staplade vi ved så man blev tvungen att bada igen, gräset blev klippt och räfsat, men sen var det stopp i värmen.
Lite bocchia unnade vi oss innan vi packade för hemfärden.

Fast...  jag blev rastlös och började slipa av en soffa som jag vill måla blå för att matcha huset lite, men målningen får bli nästa vecka.
Nu MÅSTE jag packa till mina fyra dagar i Emmaboda!

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2008-07-29 23:01:11

Men du kom på det till slut!!!



Vet inte om jag frågat förut, men bor du någonstans i Västmanland? VLT tänkte jag..

Postat av: TT

Publicerad 2008-07-29 23:21:03

Jag bor just för närvarande i Surahammar men är uppvuxen i Västerås, det var du också va?

Postat av: Berith

Publicerad 2008-07-30 07:32:30

Det är mycket som ska hinnas med under semesterveckorna..Bara njut!

På badet är allt sig likt, varmt som fasen.

Ha det

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-07-30 14:16:11

haha svaret på ditt frågetecken lyder : Jag har inte träffat en ny man, utan överskriften är från Berthsången och avslutet med ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela