TyraTok

Livet är ett äventyr!

Sovmorgon!

Publicerad 2008-07-12 11:14:01 i Allmänt,

Godmorgon, eller snarare god förmiddag.

Men jag tänker passa på att ligga länge varje dag för i höst blir det uppställning mellan 5.30 -6.30 varje vardagmorgon nu när jag får ordnade arbetstider.
Just vad gäller den punkten är ju känslorna kluvna, slippa kvällar och helger men däremot gå upp varje morgon... hmmm.
Men självklart överväger det att slippa obekväma arbetstider! ;o)

Lite ont i höfter och ländrygg efter en låååång promenad igår, det blir sådana när mannen är med men jag klagar inte, jag behöver röra mej, hade fel joggingskor på mej bara.
Det var väl ungefär vad som blev gjort och vi åkte aldrig till stugan som vi tänkt eftersom regnet kom på eftermiddagen.
Sen sken det naturligtvis upp mot kvällen så det hade väl varit mysigt att vakna upp i skogens tystnad men vi åker nog ikväll hoppas jag.

Solen kämpar på mellan molntussarna och mina närmaste planer är att åka in till Plantagen och kolla om dotter D jobbar, köpa lite blommor och åka ut till mina föräldrars grav, tror det ser lite torftigt ut där.
Brorsan sa att min gamle vän W ligger nära vår grav så jag ska köpa en blomma till honom också, ofattbart att han gick bort precis innan han skulle fylla femtio, just när han fått sin så högt önskade familj...

Nu berättar mannen för mej att ytterdörren varit olåst inatt!
Ja, faktiskt inte ens stängd utan stått lite på glänt!!
Cheezuz, vi har ju hallen en trappa ner och sen hela lägenheten oppanpå så man ser inte dörren men jag tänkte att han låste när han körde in bilarna men pyttsan, sabla karl.
Men vi bor ju lite avigt till, ingen tror att det är en lägenhet här trots mitt ivriga pyntande, haha.
Ingen fara skedd, inget har hänt och jag vet att hundarna skäller när någon går i grinden så ingen hade hunnit in.

Nehepp... lite frukost kanske... yoghurt eller godmorgon-välling... kan man äta den när det snart är lunch?

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2008-07-12 14:50:23

Hahaha åååh vilken fin present ni lämnade;) Till och med datorn blev alldeles till sig och hängde sig hahaha :D Fick starta om den på knappen

Postat av: anne

Publicerad 2008-07-12 16:01:15

Olåsta dörrar gillar jag inte. Vi bor litet i utkanten av samhället och skulle något hända, så inte skulle någon höra oss.



När jag väntade ett av barnen och steg upp på natten för att gå på toa (detta var en annan bostad i Enköping) hörde jag hur ytterdörren stängdes på nedervåningen. Jag väckte mannen som yrvaket fick snubbla ner, inget hade hänt eller rörts, men ytterdörren var olåst. Det var inte kul.

Postat av: TT

Publicerad 2008-07-12 16:01:37

Hehe, jag är glad att ni båda gillade den! Nåt måste man ju lämna efter sej! ;o)

Postat av: TT

Publicerad 2008-07-12 17:42:51

Anne, det var ju rätt läskigt!

Men som sagt, hundarna hinner varna tack och lov!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela