TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tomhet

Publicerad 2008-07-02 19:02:11 i Allmänt,

Oj, så tomt det var på kontoret när jag kom, allt var borta utom det som hör till själva jobbet, möbler, pärmar, dator och telefon.
Och en trevlig lycka-till-hälsning från föregångaren. :o)

Nu är det upp till mej att möblera och placera och dekorera, hihi, sånt gillar ju jag. Något måste göras åt den vita miljön, helt klart!
Tog omedelbart ner en jätteful tavla, en sorgsen dam satt med händerna knäppta i knäet och såg ut som om hon sålt smöret och tappar pengarna... sådana motiv framkallar ingen arbetslust!

Eftersom 17.15-turen med tåget idiotiskt nog är inställd över sommaren fick jag vackert vänta på 17.35-bussen.
Gillar inte den skumpiga färden men idag fick jag i alla fall ha lite roligt.
Vid centralen stod en snubbe som jag kände igen sedan i lördags men han kunde inte placera mej, han fundrade och man såg hur det gick runt ett stort kvarnhjul i skallen på honom men jag låtsades inte se honom.
Flera gånger vände han sej om i bussen och stirrade, men jag glodde ut på trädtopparna och vägarbetarna.
(En del har ju bar överkropp nu när vädret är fint!)
Han bjöd upp mej i lördags, aprak förstås, och han tyckte att vi skulle dansa heeeela kvällen.
Skulle inte tro det, röt jag och drog raskt när låten tog slut, tilbaks till mina kära vänner som nästan trillade av bänkarna av skratt åt hans töntiga försök att dansa nära till en snabb discolåt, yeak!
Det här minns han antagligen inget av, möjligen är mitt ansikte svagt bekant, men det kan han ju grubbla över.

Väl hemma såg jag bakänden på mannen med följe, Ö ska in till Power Meet-fältet och sälja, så först åkte mannen med volvon och stort släp, efter kom frugan med husbilen och sist Ö själv i sin fina Buick.
Mannen ringde upp när han såg att jag kommit hem och undrade om jag skulle med, men då hade jag precis släppt ut hundarna och var vrålhungrig så jag sa nej, fast det hade varit kul att tillbringa kvällen där ute, ångrade mej rejält.
Men å andra sidan, det ska tvättas så man har något rent och fint att ha på sej på kryssningen, göras klart en present till N,  leta reda på väskor och planteras tomater.

Och här sitter jag...

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-07-02 20:51:02

Jaha, ska tomaterna ner i jorden nu....

Jag o K har varit ute på Joberg idag och inhägnat ett område där Mustangklubben ska ha sin corral under Power Meet. Slagit i stolpar o satt upp tält mm mm. I morgon börjar det...wroaaaaaaammmm

Postat av: TT

Publicerad 2008-07-02 20:58:35

Men Berith, vad synd att jag inte åkt med ut!

Å imorgon jobbar man och på fredag åker man, hoppas man hinner se lite av det hela på lördag efter kryssningen.

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-07-03 06:17:28

Godmorgon!

JA, jag har det lite lyxigt.

Ah, Power Meet, ja, det börjar visst hos oss med visninga av bilarna i vår park.

Sen åker de till er.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela