TyraTok

Livet är ett äventyr!

Semester!

Publicerad 2008-07-11 12:57:57 i Allmänt,

Såja, man vaknar första semesterdagen med huvudvärk, toppen!
Men, lite självförvållad är den så jag får stå mitt kast.

Kändes lite konstigt igår att inse att man inte skulle komma tillbaks efter semestern...
Just när jag bankade pengapåsen anfölls jag av en nostalgikick... i cafét tycker jag ju att det är kul att jobba men receptionerna... nä, inte nu längre.
Dagen gick rätt fort trots av vi var många om sysslorna, ja, det är klart jag kom ju 10.30 istället för 9.00! :D
Folk troppade av och när S skulle gå hem kramade vi om varandra, min finska bundsförvant!
Sen skulle T gå, kramkram, hon har talat om i tre veckor att hon verkligen kommer att sakna mej, och jag kommer att sakna henne med, men som sagt, jag försvinner ju inte från sta´n.
Eller, ja, det gjorde jag ju för tre år sen tekniskt sett vad gäller boende men jobbmässigt blir jag ju kvar, t o m inom kommunen fast en annan division.
L lovade att jag får träna om jag vill, nice!  Jag lär ju nu när jag ska sitta still mer... bävar för hur mycket bilringen kan växa där...

Vårat f d högsta höns A hade hört talas om mitt nya jobb och gratulerade och önskade lycka till, trevligt.
Vi  kom väl inte alltid överens när han var min direkta chef, men nu är han ju inte i huset längre utan högre upp så vi slipper diskussioner.
Däremot en annan av högre rang  har inte med ett ord berört detta, inte ens igår när jag önskade trevlig helg och sa att det var min sista dag... skumt.
Badvakt R hade inte ens hört att jag skulle sluta och det är väl så med övervägande delen av de anställda så jag kan ju smita iväg diskret, det är skönt.

Sedan skulle supertrevliga C gå hem, samma ceremoni, guuud vad jag kommer att sakna att snacka med dem tjejorna över en kopp kaffe lugna stunder...
Och så var det bara N och jag kvar.
Vi stökade undan stängningen och tog oss en avskedstårtbit på altanen, olydiga var vi för vi satte oss i våra blåa tröjor där och det får man INTE göra, haha.
Sista dagen gör man som man vill,  så jag gav L en liten skrivborsöverraskning också... I hope you like us! :o)

När jag kom hem ca 19.30, efter att ha handlat, var det tomt hemma och hundarna var överlyckliga så dom hade varit själva rätt länge.
Gav dem mat och gick ut med dem, ringde upp mannen för vi skulle ju grilla men han var fullt upptagen med att köra hö åt en kompis, dom har lite panik här, regnet lurar i vassen och höet måste ju hinna torka före inkörning.
Jahaja, tänkte jag, kände mej lite övergiven så här den sista arbetsdagen,  korkade upp en flaska rött och satte mej på trappan i solen med min bok av Paasilinna och läste.
Det tog inte mer än en halvtimme så var mannen hemma men ingen av oss var hungriga så vi satt kvar ute och pratade.
Mannen pratade i telefon med min storebroder framemot 22 och då skulle han handla mat.
Kom hit med mat och oss med sa T och se på fasen, trekvart senare tuffade den stora Peugoten in på gården så halv tolv satt vi och käkade pizza här, bra start på semestern tycker jag.

Mannen var trött och gick och la sej vid ett men brorsan och jag pratade vidare till halv tre, barndomsminnen... vilken udda uppväxt vi har haft... inte konstigt man är som man är, haha.
Brorsan är ju tidningsbud så hans dygnsrytm är aningen annorlunda mot min så när mina gäspningar blev större och större, nästan så käkarna åkte ur led,  for han hem till staden igen, det ljusnade så fint när vi stod på trappan och sa hejdå.
Halv fyra somnade jag efter att ha svept en flaska vatten men likförbannat hade jag skallebank efter mina tre glas vin.
Inte outhärdlig men den finns... och så vaknade jag nio av ett SMS så jag är väl inte utsövd heller för den delen.
Nyfiken som man är kan man ju inte somna om utan att kolla vem som skickat vad, och i detta fall var det bara en historia från kompis L som bor några hundra meter bort.
Lustigt, för jag hade först tänkt gå bort till henne igår kväll men hundarna ville bara hem.

Idag är alltså första semesterdagen... har fixat till ett par jeansshorts till mannen och vattnat inne och mina små ägor utomhus, duschat och... hmmm.... ätit frukost och en lightlunch bestående av en avocado och lite hårt bröd... fantastikst produktiv dag hittills.
Nämen just ja, jag har ju tvättat en maskin och hängt tvätten men just när jag skulle hänga ute så tornade molnen upp sej så då hamnade jag här.
kväll eller imorgon åker vi nog till stugan, skönt att inte ha ett inrutat schema och Norgeresan har vi skippat, ska avboka stugan och får väl stå för avbokningskostnaden, men det gör inget.

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2008-07-11 15:17:14

Visst är det härligt med semester! Snart är vi framme i Kungshamn, det har varit en hel del trafik på vägarna. Och sen så har vi lika långt hem och sannolikt blir det dottern som kommer att ta datorn, hon har ju varit utan i fem da´r gubevars!

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-07-11 16:13:30

Skönt med semester förstår jag och att bara ta det lugnt, det är ju det som ÄR semester...

Ha dé!

Postat av: Linda

Publicerad 2008-07-11 16:48:57

Vavava?? Skrivbordsöverraskning? <- långt ord

Såg inget ju :(

Men så är ja ju nästan blid åsså....Kraaam

Postat av: Linda

Publicerad 2008-07-11 20:38:08

PÅ cafedatorn?

Det var inte jag som startade den..å ingen sa nåt heller haha

Postat av: Linda

Publicerad 2008-07-11 20:43:38

Kom just på det. Dom loggade ju in på nya inloggen.

Attans då;)

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-07-11 21:20:36

JApp, såna är våra grillmiddagar. Gärna nåt knyte med godsaker i också.

Skönt med semester. JAg har en vecka kvar att jobba.

Kram

Postat av: TT

Publicerad 2008-07-11 22:55:37

Oh yes, det är så sabla skönt med semester och tillochmed hann jag ta en kopp kaffe i solen innan regnet kom!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela