TyraTok

Livet är ett äventyr!

Älg!

Publicerad 2008-06-15 17:57:28 i Allmänt,

Idag, ledig dag, bestämde vi oss för att åka på auktion i Broarna.
Vi hade inte med oss så mycket pengar, då handlar man bara mer saker man inte behöver egentligen, men så får man också ångra det när man ser en jättefin rottinggrupp som hade passat på uteplatsen.

Vi ropade in en fulsnygg keramikkanna, Nittsjö, och en vertikalgrill, gick väl på 50 spänn styck.
Men så dök det upp en stor älg,  en vindflöjel i plåt, och den fick jag!
200 kr gick den upp till, men det var det värt till min samling.
Fast jag vet inte om jag ska ha den som vindflöjel, jag tänker nog sätta upp den på plankväggen utanför som dekoration bara.
Får väl nagla fast den rejält så ingen snor den.

Skönt att det bara är tredagarsvecka den här veckan.
Måndag i stadshuset på nya jobbet, tisdag på caféet och så onsdag stadshuset igen.
Efter det FYRA lediga dagar i stugan, tjoho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela