TyraTok

Livet är ett äventyr!

Golf!

Publicerad 2008-06-18 23:30:48 i Allmänt,

Hankade mej genom ännu en arbetsdag på nya jobbet.
Fick egen kuppe idag,  blev satt i U:s rum, hon har semester och far runt i husbil i Tyskland.
Inget avis alls jag inte, näe!

Nå, en hög med diverse anmälningar och uppsägningar, flyttar och inkomständringar stoppades i min hand och sen var det till att klura.
Gjorde upp en strategi, det jag kan gör jag först, så kan jag tänka och försöka med resten, och det jag inte klarar får jag be om hjälp med.
Funkade ganska bra, dagen gick fort. Förresten går dom alltid fort, tycker inte jag hinner något mellan förmiddagsfika, lunch och eftermiddagsfika!
Och den rara B, som jag ska efterträda har plockat ur och tömt lådor och hyllor så jag ska kunna boa in mej men det känns som om att jag ska putta bort henne, så jag tänker inte sätta dit en pinal förräns hon har slutat.

Då ska jag däremot möblera om, vill inte ha ryggen mot dörren när man sitter vid datorn, full koll vill jag ha, som vanligt!
Skulle ju vara hur enerverande som helst att höra hur folk går förbi, kanske hejar, och så hinner man inte se vem det var!!

Fick dessutom se hur deras "vincirkel-dragning" går till.
På badet har vi vinlotteri, dragning en gång i månaden och man lämnar in en flarra för ca 55-60 kr.
Nu har man ju kommit upp sej lite så det kallas för cirkel och flarran ska kosta 70-80 kr, hahahaha!
Men man är garanterad en vinst på 10 flaskor per år och däremellan kan man vinna en eller två varje månad.
Smart och rättvist system.

Efter jobbet såg jag att det var rea på Panduro, farligt att jobba så nära den butiken!
Jag köpte lite pärlor, mosaik och fimolera fast inte för mer än 73 kr sammanlagt.  Måste ju hinna använda allt också...
När jag kom till centralen pratade jag i telefon med dotter D, så jag bara scannade kortet och gick ner till perrongen.
INGET TÅG!
Hade inte kollat sommarturlistan tillräckligt, fan, där gick en resa på 10-kortet tänkte jag, men på upplysningen sa dom att jag kunde ta bussen på samma biljett.
Så jag köpte en kanelbulle och satte mej i solen och läste min bok i väntan på den carretan och hem kom jag utan missad resa.

Mannen hade fläskfile och potatisklyftor klart när jag kom hem och efter maten åkte vi in och tittade på ännu en Golf, men den var lite dyr och han ville inte pruta. Dessutom grön... näe...
Då ringde vi på en annan i Morgongåva och åkte dit, snygg tyckte jag som gillar röda bilar, men på båda behövdes kamremmen bytas, inte bra!
Nu gör ju mannen det själv så kostnade blir bara runt en tusenlapp men det vill man ju inte säga till dom ska sälja bilarna, hehe.

Imorgon blir det en tur till Arboga, det är en bensinare, som jag vill ha, mannen vill ha en diesel vilket jag tycker är onödigt när jag ändå inte ska pendla med den.
Härregud vad krångligt det blev att köpa en bil, men å andra sidan har vi ingen brådska, kan vänta på rätt tillfälle.

Nu är jag i alla fall ledig i dagarna fyra, hur skönt som helst, minisemester.
Åker till stugan mot kvällningen imorgon och på midsommar kommer alla tre barnen med sin far och hans nya familj, han har stor bil,  plus sonens flickvän och min bror så det blir fullt hus, ska bli så himla roligt att se de små kottarna, var ett tag sen.
Ja, det är kul att se de stora kottarna också, sonen med tejpat ögonbryn :(  men dom pratar jag ju med rätt ofta och dotter J ser jag ju på jobbet.
Deras charmiga småsysytrar däremot har jag inte sett sen januari tror jag, illa.

Nu ska jag ta ett glas vin och varva ner hjärnan så den går på "ledighelgvarvning"!

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-06-19 06:49:02

Trevlig midsommar. Hoppas du får det riktigt skönt och gott i stugan!

Kramisar

Postat av: Madde

Publicerad 2008-06-19 09:39:51

men jag tycker inte det är roligt att du ska sluta :S hihi. ikväll ska jag på JAY-Z det ska bli kul. hoppas du får en grym midsommar. KRAM

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-06-19 12:40:13

Hej!

Måste bara säga hej till mina närmaste, hihi

Ha det gott!

Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela