TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jeansfrossa!

Publicerad 2008-06-30 22:56:03 i Allmänt,

Det är inte klokt vad bra det är med Catalog Outlet!

Först hittade mannen ett par jeans på Tati för 299 kr, ord pris 600 kr.
Billigt tyckte vi, slängde in påsen i bilen och gick in på grannaffären och där hittade han ett par för 150 kr, lika bra att passa på.
Jag strosade in på damsidan, på Tati var alla jeans gjorda för sylfider så där hittade jag inga, men här på Catalog fanns det grejer.
Det slutade med att jag hade beslutsångest!
Jag hade provat ca 10 par och två satt bra, ovanligt bra, så helt chockad insåg jag att jag måste köpa båda.
Ingen större katastrof för plånboken för dom kostade 125 kr paret istället för 399 kr!

Kontentan är alltså att för 699 kr fick vi fyra par jeans!
Jag kommer att klara mej i några år framåt och mannen ett bra tag också, skönt.
Fast jag skrev stolt i Molinas blogg att jag lyckats avhålla mej från Ellos hemsida... hmmm... där sprack det lite va!?

Sedan åkte vi hem och jag gjorde en omelett med bacon och squash, mmm så gott. Skulle ha i soltorkade tomater men dom var inget fräscha alls när jag öppnade burken, suck för billiga skitvaror.
När jag precis hade svalt sista tuggan satt jag och tänkte att jag måste ringa sonen och prata ekonomi och då ringer han!!
Regnet öste ner och han skulle till jobbet, var jag möjligen i staden?
Snäll mamma åker tillbaks in till staden och modershjärtat svämmar över av stolthet när han kom i sina svarta byxor och röda skjortan, arbetskostymen. :o)

Sammanstrålade med hans far när vi släppte av honom, fick lite pengar för midsommarmaten, vi hade skött all handling för enkelhetens skull.
Sedan åkte vi till ÖB och provianterade som vi brukar göra när lönen kommer, fylla förråden.

Efter att ha hjälpt S att flytta över en madrass till nya lägenheten åkte vi ut en sväng och spejade men såg bara rådjur, ingen älg.

Av dagens planerade sysslor har jag tvättat tre maskiner och gjort en beställd fotlänk, bra jobbat va?
Nä, självklart är det inte det men jag har diskat, skurat halva köket och lagat mat i alla fall,  men  plantorna står kvar där dom står i sina alldeles för små krukor.
Och inga kort har blivit gjorda men där föreligger ännu ingen panik, och jag jobbar ju bäst under press, allt i sista minuten är mitt lite luddiga motto!
Många nätter har man suttit uppe och gjort klart specialarbeten när man pluggade men jag har alltid lyckats, och det som jag var absolut ute i sista sekunden med p g a datorhaveri bl a fick jag MVG på minsann!

Dags att natta sej för en dag i cafét imorgon, godnatt!

Kommentarer

Postat av: Millan

Publicerad 2008-06-30 23:52:45

Jag har också svårt att köpa jeans! men jag tycker bäst om mjukis byxor!

Kramar Millan

Postat av: Berith

Publicerad 2008-07-01 06:15:43

Härligt när man hittar nåt som passar...och dessutom till bra pris! Kalle tackar för grattishälsningen!

Postat av: TT

Publicerad 2008-07-01 08:07:50

Millan, jag gillar också mjukisar bäst, men nu i höst får jag ju äntligen gå i mina egna kläder på jobbet så då måste jag ha lite nytt! :o)



Berith, ses vi på badet idag eller? :o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela