TyraTok

Livet är ett äventyr!

Lång dags färd...

Publicerad 2008-06-16 22:59:13 i Allmänt,

... mot natt, gäsp.
Vad ska man inte hinna under ett dygn!

Klev upp kl 5 för att ringa och väcka dotter J och jag tror och hoppas att jag lyckades!  ;o)  Ringde för säkerhets skull 5.10 också...
Tänkte först försöka somna om, men det är ju stört omöjligt  när det är ljust ute så jag stannade uppe och käkade frukost och läste webtidningarna.
Klev på 6.22-tåget men det vart fördröjt, vi stod mellan Hallsta och Dingtuna ett bra tag för signalfel.
Himmel och pannkaka vilket ringande och suckande det blev, hehe!
Själv satt jag i godan ro och läste Svinalängorna, ingen hade ju räknat med att jag skulle komma tidigt idag, utom jag själv då som ville sluta vid fyra för vi skulle åka till Uppsala och kolla in en bil.

Tåget vart tjugo minuter försenat allt som allt så jag var ändå på plats 7.10 till damernas förvåning.
Började i soft takt med lite kaffe och dagens klurighet, me like.
Dagen flöt på, lite minns jag från förra veckan och en del dök upp efter lite hummande framför skärmen.
Lärde mej lite nytt dessutom, det är väl det som är meningen kan jag tro... tog en massa anteckningar så det ska stanna i min arma skalle.
Den andra nya tjejen som började före mej jobbade själv idag men kom och hojtade ibland, men så var det hennes tionde dag. För mej var det bara den tredje.
Tydligen hade damen som först fick mitt jobb hoppat av för hon insåg att hon hade alldeles för lite datorvana, trots att hon varit enhetschef ute i verksamheten.
Det var därför jag fick jobbet så hastigt och lustigt!

På lunchen fick jag köa på banken för att få ut pengar ifall vi skulle gilla bilen vi skulle checka in.
Varför i hela friden ska alla gå på banken samtidigt?!
Men jag hittade en kölapp som någon lämnat och kom ca 20 nummer framåt i ett nafs, det gäller att var om sej och kring sej.

Tio över fyra pinnade jag ut till den väntande mannen för färd till Östra Aros, men den bilen var inget att ha.
Killen som hade den lilla firman verkade dessutom allt annat än seriös... när vi prutade sa han: Men ta skiten då för 12 000! (Istället för 16 500!)
Oh no, tänkte jag, så kul ska vi inte ha det så han fick stå kvar med sina feta guldlänkar och blänga.
Det vimlar av bilar på Blocket så det är blir nog inget problem.

Nu är det bara tvätten som ska hängas innan jag dunkar ner knoppen på kudden.
Tur man börjar jobba 11.00  imorgon!
Ska ju dessutom jobba med dotter J, N och T så det blir en bra dag!

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-06-17 06:44:04

Godmorgon!

Japp., länkade, hihi.

Hoppas du är pigger idag. Jag är supertrött så jag känner mig nästan sjuk. Ska kasta i mig lite ...massa vitaminer.

HA en skön dag!

Kram

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2008-06-17 07:00:00

Tack för titten in hos mig!

Hi, hi "Svensk mästare i slappa"!

Bra att ni struntade i det där bilköpet!

Postat av: Berith

Publicerad 2008-06-17 08:10:35

Hoppas du får en bra dag. Själv är jag ledig och har ont i ryggen...livrädd att det ska bli ett ryggskott igen...tar det försiktigt idag!

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-06-17 11:19:50

Hejsan!

Kaffe har ínte hjälpt....eh, har ju inte druckit kaffe.

Blev bombad med glass o choklad...funkade inte lika bra. Har bara huvudvärk.

Men kom på att jag skulle ringa ett samtla iaf.

Kram

Postat av: Titti

Publicerad 2008-06-17 11:42:01

hoppas att du får en trevlig dag!

kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela