TyraTok

Livet är ett äventyr!

Sabla våg!

Publicerad 2008-06-01 10:36:59 i Allmänt,

Vaknade runt halv nio i det olidligt varma sovrummet. 
Rullgardinen är så het att man kan steka frukostägget på den.
Fast det är klart... det skulle ju rinna ner på golvet då...

Mannen klev upp men jag ville inte, inte alls.
Ledig söndag, jag ville somna om men det var ju tveksamt om det skulle funka i hettan.
Det insåg ju  knoppen, och resten av kroppen, och den var lite nödig, så jag klev upp.
Men efter det besöket la jag mej igen och tog boken om Khao Lak, vill avsluta den idag, den är jättebra.

La du dej igen, ropade mannen.  Mmmmmm, erkände jag.
Jag som trodde du skulle gå med mej och hundarna sa han...
Klev upp, steppade upp på vågen...  jodå, jag skulle med, i rask takt!

Min midsommarplan kommer inte att klaffa såvida jag inte slutar äta helt nu då, från och med idag alltså.
Kanske kan unna mej en frukt då och då... 
I och för sej blir det lättare att hålla igen för nu sitter man själv i receptionen nästan hela tiden, måste ha smidig mat med sej så man kan äta utan att behöva värma och då är sallad bra,  eller hårdmacka med makrill.
Frukt, bär och smoothies är också bra alternativ.

Fast vissa dagar är man ju i cafét och där finns mina älskade popcorn, goda pajer och en massa annat gott...
Är så glad att jag inte jobbar på L-badet denna helg, folk blir ju som galna nu när solen skiner och det blir knökfullt därinne på gräset.
När dom ska ut och är trötta blir det rena kaoset... längtar inte efter sådana helger.

Nu ska jag ta min kaffekopp och sätta mej ute och läsa ut boken  ...och himlen var oskyldigt blå
Stark berättelse om tsunamin.
Sabla våg den med...

Kommentarer

Postat av: Paula

Publicerad 2008-06-01 12:25:57

Har stått i kö på biblan i flera månader för den boken! Någon gång blir det väl min tur att läsa...tack o lov har jag mycket annat så länge.
Men du, klart du måste säga till vilken lön du vill ha om du ska byta jobb! Du kan faktiskt säga precis som det är, att du inte kan tänka dig att gå ner i lön!
Nu är bikinin på o jag samlar mod....för första doppet! Ha en fin söndag

Postat av: TT

Publicerad 2008-06-01 12:46:47

Maila mej din adress så skickar jag den!
[email protected]

Jo, jag tänkte ju inte så långt för mitt nuvarande och det andra ojbbet är ju båda inom kommunen, klantskalle jag då!

Ha det bra i solen, jag bor så centralt i byhåla att jag inte kan visa mej i bikini på min lilla uteplats...

Postat av: Berith

Publicerad 2008-06-01 13:56:30

Ja du, nu börjar galenskaperna på badet...ibland kan man lätt hålla sig för skratt när alla ska ut på en gång och är svettiga o griniga...Tur vi har våra goa trevliga stammisar oxå!!
Kramisar

Postat av: linda

Publicerad 2008-06-01 18:32:33

Har också funderat på att läsa boken..
så det blir väl till att åka och shoppa den, så jag kan ligga i solen och läsa!

Kvällen blev lyckad!

Postat av: Millan

Publicerad 2008-06-01 19:55:29

Jag har också lovat mig själv att låta bli allt gott!men det är lättare sagt en gjort!
Kramar Millan

Postat av: TT

Publicerad 2008-06-01 21:14:29

Berith, kanske blir det lättare nu när vändkorset ska stå öppet. *hoppas*

Linda, Paula kan ju läsa den och så posta den till dej! :o)

Millan, idag har jag varit duktig minsann, ätit som en kanariefågel, men det är ju två veckor kvar att pina sej...

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-06-01 22:11:45

Det där med att rullgardinen är stekhet, det känner jag igen...
Fruktansvärt varmt i dag, tur att jag har AC som jag kan sätta på uppe i sovrummet, då kan det (om jag har tur) bli dräglig temperatur, annars är det lögn i helsike att kunna sova.
Ha dé!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela