TyraTok

Livet är ett äventyr!

Sista kvällen

Publicerad 2008-06-25 23:30:31 i Allmänt,

Skrattade högt för mej själv när jag läste mitt förra inlägg och insåg att inte en enda mening handlade om överskriften tomater.
Men det gör det här inlägget istället, för jag åkte ju ut till C och hämtade fyra stora papperskassar med diverse plantor, varav en hel del tomater.
Hon har ett fint växthus och planterar och donar hela våren, spar frön och tjuvar frön, hon är så duktig på att driva upp och fixa, har en underbar trädgård.

Vi fikade ute i solen, hon ville demonstrerar sitt nya lilla kakfat, bra med små kakfat där det inte får plats ett överdåd av godsaker, men hon lyckades klämma in en hel del i alla fall.



Fick äntligen träffa deras valp, Siri, fast nu är hon ju elva månader och har kammat hem fina omdömen i utställningar.



Ena katten låg och gosade i solen... man blir så avundsjuk så man blir lika grön som gräset över hennes tillvaro och boende!



Inte 17 ville jag lämna denna idyll för att åka till jobbet men till slut blev jag tvungen...
Väl på jobbet var jag hungrig som en utsvulten myrslok så jag åkte ner till Choys och hämtade kinamat till dotter J och mej, himlars så gott och onyttigt med friterade räkor och biff med bambuskott. ;o)

Annars gick eftermiddagen och kvällen fortare än jag trott.
Städade ur lådan, fick ut en fyrafärgers spindelharpa, kollade igenom Blocket och bloggar, sålde två gymkort och några solpolletter och pladdrade lite med gyminstruktören.
Sista kvällen till 21.15!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela