TyraTok

Livet är ett äventyr!

Sista självande dagen...

Publicerad 2008-06-27 09:14:01 i Allmänt,

... på K-badet, om fem timmar tömmer jag skåpet!

Nej, så dramatiskt blir det nog inte, ska ju jobba på L-badet två veckor till, och sen är det ju 4 veckors semester.
Tack gode gud för det!!
I augusti tömmer jag nog och lämnar in nycklar... fast å andra sidan är jag ju bara tjänstledig och kanske vill jobba någon lördag eller hoppa in på babysim... vi får se...

Hur som haver är detta sista morgonen jag behövde kliva upp 4.30, det kommer jag inte att sakna.
Men det har varit några säga-hejdå-stunder med stammisarna här på morgonen, för dem kommer jag ju inte att träffa även om jag tränar vidare här, dom är bara här på vardagmorgnar.
En av dem skulle kila in i E-korridoren på Stadshuset varje morgon och morsa innan han gick hit och tränade,hahaha.

Mannen är väl hemma och svetsar hundbur, han sov när jag åkte imorse.
Vi köpte  ju en stor bur på Blocket igår, av en supertrevlig tjej i Köping som bytt bil.
Väääldigt stor var den så vi fick surra fast den på taket!
Måste ha sett helt sjukt ut när det kom en svart golf med en svart hundbur på taket men vi smög via Munktorp hem på mindre vägar.

Fast vi åkte upp till OK och käkade kvällsmat på Dinners innan vi åkte hem och lastade av, deras pepparlax är så god och jag kände mej så lat.

M i djuraffären tyckte det var en bra och luftig lösning att ha buren på taket men jag sa att det kanske behövs lite sol-och vindskydd! :o)
Nej, självklart ska buren vara inne i bilen, hundarna ska ju med till Norge, 200 mil i bil tur och retur,så dom behöver ligga säkert och få luft även om vi inte kan släppa ut dem.

Hörde på radion nu att sommarvärmen kommer på onsdag, skönt eftersom man ska åka på kryssning på fredag, en drink på soldäck blir ju inte helt fel!
Sedan är det ju Power Meet och det är ju lite roligare att kolla in folk och bilar om solen värmer.
Hamnar väl mitt i röran när jag kommer från bussen på lördag eftermiddag.

Dags att ringa och väcka dotter J så hon kommer och håller mej sällskap.

Kommentarer

Postat av: Molina

Publicerad 2008-06-27 12:03:06

Låter helt underbart med en kryssning! Ta det lugnt med drinkarna bara! :0)

Postat av: TT

Publicerad 2008-06-27 12:19:16

Ja, det ska bli underbart, vart inte mer är 330 kr per skalle med A-hytt och buss!

Hoppas vi kan åka någongång i höst!

Postat av: Berith

Publicerad 2008-06-27 18:02:56

Var det vemodigt att städa ur dina grejer. Måste ju ha blivit en del under åren du jobbat!!

Har semester veckan som kommer och hoppas verkligen hostan ger sig innan dess!! Trött på den nu =(

Postat av: Linda

Publicerad 2008-06-27 18:22:09

Vad konstigt det känns att du ska sluta :o



Du måste ju ändå komma ner till Le Café med det fina innehållet i dina påsar lite då & då....med smycken ;D så får vi bjussa på lunch :)

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-06-27 18:45:59

Ha det så trevligt på kryssningen, det är inte helt fel det där med drinken på akterdäck...

Så otroligt mysigt att sitta där medan båten sakta åker genom skärgården...

Avundsjuk!?

Näädå..jooodå...

Ha dé!

Postat av: TT

Publicerad 2008-06-27 20:59:33

Berith, visst känns det underligt men skåpet är inte tömt ännu.

Hoppas hostan försvinner nu när värmen ska komma!



Linda! Mmm... det känns konstigt att inse att man inte ska sitta där och bladdra längre... men men... man måste utvecklas.

Jag ska minsann äta lunch där, hinner ju gå dit och tbx på en timme!

Och självklart kommer mina trognaste kunder att få förhandstitt på allt i fortsättningen också! :o)



Åsa, det ska bli så najs att, speciellt som det skulle blir fint väder. Tar en drink åt dej med!

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-06-27 22:57:09

Tack för din kommentar, den gjorde mig glad och du..du ska se, att du kommer att trivas jättebra på ditt nya jobb, men kan förstå att det känns både vemodigt och spännande.

Ha en trevlig helg!

Ha dé!

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-06-28 21:00:33

Hallå!

Hoppas du har det bra!

Här regnar det och det är klar sommar, hihihi

Ha det gott

Kram

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-06-29 08:05:32

Godmorgon!

Nej, vad ska man säga till nån som man nästan aldrig har pratat med, sågs sist jag var 7 år, som aldrig hörde av sig och som inte tänker berätta att jag finns för sin nya familj...vad har jag att säga honom?

Kram

Postat av: linda

Publicerad 2008-06-29 09:05:48

Låter mysigt med drinkarna...(avundsjuk)

får väl ta mig en astizinzano och sätta mig på mitt eget soldäck..L

fAST JAG HAde hellre varit på kryssning!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela