TyraTok

Livet är ett äventyr!

Stort tack!

Publicerad 2008-06-04 20:35:25 i Allmänt,

Jag är så glad och rörd över kommentarer, SMS och telefonsamtal som duggat in idag med lyckönskningar över mitt nya jobb!
Nu har ni alla verkligen övertygat mej om att jag gjort rätt! :o)
Är rörd in i hjärteroten för att ni bryr er ska ni veta!

Det blev ingen lång tråkig morgon alls tack vare det, arbetsdagen gick fort som ögat.
L kom och visade upp den söte sonen, åh vilka kinder! :o)
N kom med sallad så jag fick lunch, för hårdbrödskivorna och makrillburken åt jag redan kl 9.00 då hungern tog överhand.
Mannen hade kört in mej till 5.30 så jag skulle ta tåget hem men jag masade mej kvar för jag skulle planera in datum för en sommarkryssning med N. Vi behöver shoppa upp barskåpen lite och för all del ha roligt!
Så ville jag sitta ute i solen lite med dotter J mellan hennes städpass men till slut gick jag mot centrum, och kikade lite i affärer.
Köpte linnebyxor för 198 kr på H&M och två toppar för 49 kr styck på Lindex.
Hittade lite smått och gott både på Indiska och Cubus men det får finnas gränser!
Fast skattepengarna hade kommit men dom har jag lite planer för...

Väl på tåget satt jag och läste men när texten flöt ihop stoppade jag ner boken i väskan och satt och tittade ut.
När jag nästa gångl tittade upp igen stängdes dörrarna och vi skulle lämna min byhåla!!
Vilken fart jag fick men det var ju försent, dörrarna gick inte att öppna och där stod jag som en yrvaken fåntratt och tryckte och tryckte fast tåget rullade allt fortare...'
Folk runt fnissade lite när jag sa till konduktörskan att jag missade stationen, kul att man kan roa någon.
Fick för mej att jag skulle behöva åka ända till Fagersta men hon lugnade mej med att det stannade i Ramnäs, så jag fick ringa mannen och erkänna och be honom hämta mej.
"ÄR DU INTE KLOK" skrek han i telefonen och jag hörde hur skrattet bubblade.
Nej sa jag och la på luren, sa till familjen framför att jag skulle ta med cykeln nästa gång jag åkte tåg så jag kunde ta mej hem.

Nå, mannen kom åkande med ett sååå stort flin och hade bråttom in på bilverkstaden för att berätta om mitt lilla äventyr för gubbsen när vi väl kom hem.
Dom undrade hur det skulle gå nu när jag ska pendla varje dag med tåg... och det undrar jag med men det tänker jag inte erkänna.

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-06-04 20:45:31

Ha ha ha Titti...du är för dråplig. Aldrig händer det så där mycket grejer i mitt liv!!
*kramas*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela