TyraTok

Livet är ett äventyr!

Upprörd!

Publicerad 2008-06-15 00:04:09 i Allmänt,

Nu är jag upprörd, eller snarare sagt heligt förbannad - igen!
Vi kom hem från en avslagen festival, har aldrig sett så lite folk en festival-lördag?!
Tur man festade lite på fredagen då, ikväll körde jag.
Efter att ha ätit jättegod grillad renstek och kollat runt lite tog vi bilen och åkte ut på älgsafari istället här i trakterna.

Så kommer man hem och sätter sej här en stund och sonen dyker upp på MSN och berättar att han blivit misshandlad igår kväll på väg till Sigurd 25.
I VLT står att två gäng på tio var i luven på varandra men i verkligheten går det till så här.
Fyra-fem personer går helt fredligt för att se ett bra band, blir helt plötsligt omringade av ca 20 fega jävla skinnskallar som slår med batonger, och sparkar när dom fått omkull dem, skär en kille i huvudet med kniv.
Sonens flickvän och en kille blir jagade bort till Lillåudden, och de andra lyckas springa till spelningen till slut.
Sonen tappar mobilen, cykelnyckeln och kepsen, får sitta på akuten till 4 på morgonen.
Vad ledsen man blir när man hör sån´t, sina barn vill man skydda men nu är dom ju vuxna om man kan inte det...

Förra helgen var det tumult i Vasaparken och dottern fick en spark över käken, vart fan är samhället på väg??

Nu ska jag sova, om jag nu kan det... gäspade hela vägen hem men nu vart jag klarvaken av sådana här tråkiga nyheter... tror jag får flytta alla mina barn hit ut till lugnet i byhåla!
Huset bredvid blir ju tomt nu när Jesus ska flytta, där får dom plats.
Dotter D ska väl i och för sej flytta nedåt landet i höst för hon kom ju in på sin konstskola men dom andra två kan jag ju övervaka här!
Troligt va?

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-06-15 08:58:04

Ja, man kan ju undra vart samhället är på väg när man helt oprovocerad blir misshandlad.

Min systerson blev också det för ett litet tag sedan, hans fysiska skador har läkt, men inte de psykiska...

Helst av allt skulle man vilja att de fanns kvar under våra skyddande vingar för resten av livet,men...

Ha dé!

Postat av: E

Publicerad 2008-06-15 10:07:39

Det är verkligen för jävligt! Vi hade precis hunnit iväg från Sigurdsgatan när dom där idioterna dök upp. Igår gick jag hem tidigt för att göra sällskap med Melle, ville inte att hon skulle vara ute och gå själv sent på kvällen just för att man inte vet vad som kan hända. Det är sjukt!

Postat av: TT

Publicerad 2008-06-15 17:49:57

Ja, man blir mörkrädd!

Åsa, hoppas sonen mår bättre.

E, numer får man vara lika orolig vare sej det är söner eller döttrar som är ute, förr var det mest döttrarna man oroade sej för!

Postat av: Berith

Publicerad 2008-06-15 19:56:11

Herre jävlar...vad är det som händer. Pratade med en som jag känner här om dan och hon berättade att hennes dotter blivit misshandlad och skulle opereras. För nåt år sedan blev min dotter A misshandlad nere på stan!!!Det är inte klokt så världen ser ut, stackars våra ungdomar!!

Postat av: millan

Publicerad 2008-06-16 00:03:11

Visst är det fruktansvärt! vet inte vad som har hänt med detta samhälle`????? Undra på att man har ont i magen när dom är ute!

Tack o lov att han är ok i alla fall!

Millan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela