TyraTok

Livet är ett äventyr!

Barn!

Publicerad 2008-03-25 22:14:54 i Allmänt,

image91

En rolig bild på mina tre stoltheter!

Efter jobbet idag tog jag en massage när det  ändå blivit ett återbud. Fick 30 minuters knådande på nacke, axlar och rygg, ah så skönt!
Bekvämt och lite lyxigt att ha det inom räckhåll, ca 20 meter från min station på jobbet närmare bestämt.
Ska ta en rejäl bodyscrub innan dom stänger för sommaren så man får en fin solbränna, om man nu törs visa sej lättklädd i sommar.

Annars var det rätt lugnt med tanke på att det är lov, dotter J tog över när jag slutade klockan två.
Visserligen en massa mailande och ändrande på skyltar men hellre det än kundkontakt.
Somnade i soffan som vanligt efter maten men nu är jag rätt pigg efter en kaffeskvätt.

Jag fick ett vykort idag från min pappas kusins son, den siste i den släkten förutom min bror då, adoptivbror ska alltså tilläggas.
Min pappas kusin hade gått  bort i söndags, på min födelsedag!
Han var född 1910 så han har levt ett långt och bra liv, har inte träffat honom på ca 10 år men vi får nog ta och skicka upp blomster till begravningen i huvudstaden.

Konstigt att en hel släkt dör ut sådär... varken brorsan eller hans syssling har några barn, det föddes väldigt lite barn i den släkten och nu är dom sist kvar.
I min släkt däremot är det ingen risk att det sker...  min mamma hade en sju syskon och min pappa elva eller nåt sånt.
Nu är ju hela min släkt i Finland, förutom en kusin i Västerås och så brorsan då.
Han är ju egentligen också min kusin, haha, krångligt värre!
Men min mamma dog när jag var två år, vi var fem syskon uppe i norra Finland och farsan stack så vi blev utplacerade i släkten.
Jag hamnade hos min moster i Västerås och blev kvar, så småningom adopterad så han är ju min bror, mer syskonkänsla med honom än med mina tre bröder i Helsingfors!

image92

Så här såg jag ut då det begav sej 1964!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela