TyraTok

Livet är ett äventyr!

Lååångfredag

Publicerad 2008-03-21 11:47:23 i Allmänt,

Jag brukar jobba under påsken, det ger bra OB-tillägg, ungarna är stora och det brukar vara lugna gatan, men idag vet jag inte... folk bara väller in. Nej, nu överdrev jag... men så här mycket gäster har vi inte haft förr. 
Men det är ju i alla fall inte stressigt, lugnare än vardagkvällar.
Jobbar med N så det finns att snacka om hela tiden och vi synkar våra kommande scheman och donar på här.

Trodde jag skulle möjligen kunna vara lite seg idag eftersom jag fick ett trevligt SMS igår eftermiddag av gamla kollega L, som jag sprang på på after worken förra fredagen.
Hon tyckte jag skulle gå ut med hundarna och stanna till hos dem för ett glas vin.  Vilken utomordentlig idé!
Fast jag struntade i hundarna och gick själv efter jobb och pizzaäntande med mannen och sonen.

Härregud så mysigt hus dom hade då!
Det var från sent 1800-tal och hade varit fyra små lägenheter för järnvägsarbetarna, nu hade dom hela huset själva... tre kakelugnar och jättestort kök... jag var grön hela kvällen av avundsjuka!
Lite skeptisk över läget var jag, tyckte det var jättenära rälsen, men det hade passerat åtskilliga tåg dom timmarna vi satt och snackade och jag hade inte hört ett enda ett!
Vi drack vin och upptaderade varandra om livet  till efter tolv, hennes sambo var jättetrevlig, och naturligtvis L med!
Så kul att vi bor i samma håla!

Nu är jag hungrig så magen nästan vränger sej, ingen matlåda tog jag med mej, glömde min halva vegetarianapizza hemma... får väl krypa till korset och köpa nåt i cafét, fast det bär emot för dom har jättedåliga rabatter för oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela