TyraTok

Livet är ett äventyr!

Russinplåga

Publicerad 2008-03-13 09:46:56 i Allmänt,

Vad jag hatar att dom ska stoppa i russin i varje musli!
Jag köpte en snordyr GI-musli och läste igenom vad den innehöll, fast jag läste väl inte tillräckligt noga för nu har jag suttit och petat bort alla torkade äckliga små russin i den.
Russin ska inte finnas i bröd, mat eller musli...  i alla fall inte i min kost.
Å inte hittar jag manualen om hur man gör ett tyskt U heller!

Ingen VLT längre... mina tre gratisveckor är över och bildoktorn har flyttat hem tidningen till frun på landet medans han är i Afrikat. Lite trist men det går, allt går bara man får vänja sej.
Det ringde en pigg tjej från tidningen och undrade om jag tyckte om den och ville ha den gratis mars månad ut, under förutsättning att jag då började prenumerera igen.
Nej tack sa jag, jag har den på jobbet och jag tycker inte den är prisvärd, och det är den inte heller.

Såja, ni hör ju att morgonen har varit toppen!
Nädå, det låter värre än vad det är och jag har sovit till 8.30, duschat, ätit frukost och druckit kaffe så egentligen är det inget fel alls på denna morgon, möjligen vädret men det kommer ju inte att drabba mej som ska jobba 10.30-19 idag.

Sonen kom inte hem igår, skulle på födelsedagsfest hos en kompis och sista bussen gick hem 22.30 och sista skjutsen hem med ömma modern gick 21.15 och dom turerna var lite tidiga i hans ögon.
Jag förstår honom...  
Dock lovade han att skicka ett SMS om han inte skulle komma och det har jag inte sett.
Grabben är ju bara 26, klart man vill veta var han är! :o)

Igår kväll när jag kom hem var inlåst i djuraffären igen... skönt för då kan han inte springa ute och härja på nätterna och tvinga mej att kliva upp och ner för att släppa ut eller in honom.
Vem skulle tacka nej till den sängplatsen i ett skyltfönster?

image85

Kommentarer

Postat av: Tania

Publicerad 2008-03-14 07:21:23

Min man gör världens godaste GI-musli. Vill du har receptwt?

Postat av: TT

Publicerad 2008-03-14 09:07:50

Tania!
Jaaaaa, tack snälla, det vore jättenice! Och sen vill jag veta vad din speciella brysselkål är!
Läser dina recept noggrant vettu. :o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela