TyraTok

Livet är ett äventyr!

... till minnet av min syster

Publicerad 2008-03-24 23:39:27 i Allmänt,

Nu hände nånting skumt... halva mitt förra inlägg försvann, så jag skriver om det.

Idag skulle min syster fyllt 54 år.
Vi brukade fira våra födelsedagar tillsammans eftersom vi fyllde dagarna efter varandra, midsommarbarn. Skojade om att våra föräldrar i alla fall var sams två midsommaraftnar.
Ibland åkte vi på kryssning, ibland gick vi ut i Västerås, eller Stockholm där hon bodde.

Aldrig kommer jag att glömma den kalla oktoberkvällen 2003 när vi fick kasta oss i bilen och åka till Danderyds sjukhus. Tyvärr var hon redan död när vi kom dit, hade lagt sej med huvudvärk, glidit in i koma och vaknade inte mer...
På söndagen plockade vi lingon i stugan och på torsdagen dog hon.

När jag läste min dagbok på nätet från 2001 och 2002 skrev jag rätt mycket om henne, var irriterad på att hon blev jobbig när hon drack för mycket... men nu skulle jag göra vad som helst för att få tillbaks henne.
Som tur var hann vi åka tillsammans på semester sommaren 2003, upp till vår barndoms by i norra Finland.

Saknar henne så, min enda syster...

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-03-25 06:59:11

Godmorgon!

En varm kram får du såhär.

K

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela