TyraTok

Livet är ett äventyr!

Trio

Publicerad 2008-03-10 12:07:33 i Allmänt,

Jahaja... då var vi tre i hushållet för sex veckor framåt.
Sonen R ockuperade vårt extrarum igårkväll, trevligt tycker vi!  Får se om han står ut i sex veckor...

Det var tidigare iordninggjort för mannens dotter men hon är gästar oss väldigt sällan så det blev syrum och förvaringsrum för alla mina pysselgrejer, och nu är det alltså sonen som ska sova i bäddsoffan i sex veckor medans lägenheten rotrenoveras i staden.
 
Det är tre år sedan vi huserade ihop och han är nu en vuxen mogen man, så jag ska inte tjata... men jag såg redan spår efter rakning i handfatet... hmmm...  hehe.

Satt och tittade i turlistorna hur tåg och buss går här från byhåla, R skulle vara i skolan till 12, men så kom mannen på att han kunde skjutsa in honom för han skulle hämta extralysen åt en kompis i alla fall.
Jag kan  t ex inte pendla med kommunala färdmedel, inget går in så tidigt så jag kan vara på jobbet halv sex.
Det är ju nackdelen med att bo utanför staden... fast när man ska hem från krogen fredag eller lördag går sista bussen 02.25 men den går ju runt halva Västmanland så det blir en timmes skumpande... nåde om man är kissnödig då.

Annars är det lugnt och skönt tempo här.
Går man ut och går eller cyklar så hejar nästan alla, och varje morgon cyklar det förbi en man som hojtar godmorgon om man råkar vara ute, trevligt!
Plus att man bor väldigt billigt här, vi har väl i och för sej tur som hyr av folk vi känner... men stort, centralt, elen ingår och bilarna får stå i verkstaden  på nätterna... väldigt bekvämt.
Det jag tröttnat på är trafiken utanför och så vill jag ha lite större tomt för hundarna, och mej... jag vill ha en hallonhäck!!
Och jag vill själv bestämma hur jag ska renovera, om jag ska renovera och färgval.

Nu ska jag snart och ut i regnet och promenera en rask vända, glömde ju väga mej i morse, får ta det imorgon bitti istället. Då ska jag ju upp halv fem så, måste väga väldigt lite så dags på dygnet! :o)

Kommentarer

Postat av: Tania

Publicerad 2008-03-10 14:11:05

Men kvinna! Nu fattar jag ju vem du är ! Vad skoj!
// Forna Magica De Hex från vaccum !

Postat av: TT

Publicerad 2008-03-10 16:03:27

Magica/Fru Hatt/Tania!
Hahaha, det tog sin lilla tid minsann!
Trodde faktiskt du klurat ut det innan så jag gjorde ingen formell presentation när jag flyttade bloggen till denna sajt! :D

Postat av: Tania

Publicerad 2008-03-10 17:18:26

Näe..jag är så blond ibland :)

Postat av: TT

Publicerad 2008-03-10 21:52:44

Nä, det tror jag inte! Svårt att hänga med här i turerna snarare.
Kul att ses i alla fall! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela